Smartfony z Androidem wariują po aktualizacji Gmaila
Uwaga na nową wersję oficjalnej aplikacji Gmaila. Pojawia się bowiem sporo doniesień sugerujących, że program może źle wpływać na działanie smartfonów i tabletów z Androidem.
Pod oficjalną aplikacją Gmaila w Google Play zaczęło pojawiać się sporo negatywnych komentarzy. Okazuje się, że po aktualizacji programu części urządzeń zaczęła mieć problemy z działaniem. Objawiają się one samoczynnymi restartami urządzenia, a część użytkowników informuje, że ich telefony nie chcą się włączyć.
Dotyczy to przede wszystkim osób, które na swoich tabletach i smartfona włączały opcję automatycznej synchronizacji danych w aplikacji. Zdecydowana większość narzeka obecnie na ciągłe restarty, z którymi nie może nic zrobić. Zresztą wystarczy rzucić okiem na komentarze:
"NIE AKTUALIZOWAĆ - GMAIL UWALI TELEFON Po włączeniu automatycznej synchronizacji telefon Galaxy NOTE zwariował. Samoczynnie się wyłącza i włącza. Nic nie można zrobić. GOOGLE - coście narobili!!! Jak można wypuścić coś takiego - taka firma!!! I co teraz mam zrobić?!" - Krzysztof Krzysztosze
"Luku Ładnie zaaktualizowałem i teraz Nexus 7 co 15 sekund włącza się i resetuje. Brawo normalnie jakby miał być tablet na śmietnik teraz... Robert Bonecki mi pomógł “hard reset", poszukaj jak to się robi w Xperii Z, ale musisz wbić się do trybu recovery mode, a następnie zrobić wipe/factory reset.. stracisz wszystkie dane ale cóż przynajmniej nie będzie się reseteował." - Łukasz Socha
"Nie aktualizuj Po ostatnie aktualizacji telefon ciągle się restartuje po chwili działania. Bateria w 4h spadła 50 proc. a powinna około 10 proc." - marek michalczyk
Pojawiło się też kilka komentarzy użytkowników, których urządzenia nie chcą się włączyć po próbie włączenia synchronizacji w nowej wersji aplikacji.
"Nie aktualizować HTC One padł podobnie jak u kolegów, telefon po aktualizacji aplikacji i włączeniu synchronizacji już nie wstał..." - Tomasz Rupik
"Katastrofa! Widzę, że nie tylko mi telefon padł. Cały czas samemu wyłącza się i włącza ponownie. Nie da się go uruchomić." - Marcin Charczenko
Patrząc po liczbie opinii, skala problemu nie jest duża - wiele osób nie raportuje żadnych błędów, a na naszym fanpage’u nie ma większego odzewu.
Ciężko na chwilę obecną powiedzieć co powoduje restarty. Faworytami są jakieś błędy w konfiguracji usługi, które sprawiają, że urządzenie nie jest w stanie połączyć się z serwerem i głupieje. Ratunkiem może być wykonanie hard resetu, o ile w telefonie nie ma cennych danych.
Mateusz Żołyniak
komórkomania.pl