Sony Ericsson przegrał z LG
Kupujemy coraz więcej telefonów komórkowych. Zmieniają się natomiast wiodące marki. Przez ostatnie trzy miesiące Sony Ericsson sprzedał mniej telefonów niż LG.
W pierwszym kwartale 2007 sprzedaż komórek wzrosła o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku - podaje serwis Reutersa. Oznacza to, że producenci telefonów ciągle odnajdują nowe segmenty konsumenckie, które wcześniej nie posiadały komórki, albo chciały wymienić aparat na nowy.
Liderem rynku nadal pozostaje fińska Nokia, trzymając na dystans Samsunga. Także Koreańczycy zanotowali w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży komórek, dystansując się do tracącej rynek Motoroli. To właśnie Samsung w połowie zeszłego roku zabrał Motoroli drugą pozycję na globalnym rynku.
Ostatnie trzy miesiące okazały się natomiast bardzo owocne dla drugiego koreańskiego koncernu zajmującego się produkcją telefonów komórkowych - LG. Firmie udało się prześcignąć spółkę Sony Ericsson, zdobywając czwarte miejsce w rankingu największych producentów telefonów komórkowych.
- Wyraźnie widać, że zapotrzebowanie na telefony z wyższej półki spadło - podsumował dla serwisu Reutersa Anders Runevad z Sony Ericsson. LG pokonało japońsko-szwedzki koncern dzięki tańszym telefonom skierowanym do bardziej masowego odbiorcy. Ta sama strategia przyniosła także sukces Samsungowi.
ŁK