Telefony od operatora mniej popularne
Polacy coraz rzadziej chcą kupować telefony komórkowego w promocji u operatora za przysłowiową złotówkę w pakiecie z dwuletnią umową. Wolą nabyć sprzęt w wolnej sprzedaży - wynika z danych firmy Nokia.
Fiński producent telefonów komórkowych Nokia, który na świecie oraz w naszym kraju zajmuje pozycję lidera pod względem sprzedanych telefonów zauważa, że Polacy coraz częściej sięgają po telefony w wolnej sprzedaży .
- Już od pewnego czasu obserwujemy wzrost udziału sprzedaży u dystrybutorów oraz w sieciach sprzedaży pozaoperatorskich. Obecnie Nokia dostarcza w Polsce do tego segmentu około 25 proc. swoich urządzeń - zdradza w rozmowie z serwisem rpkom.pl Piotr Bubak, dyrektor marketingu Nokia Poland. Jak zauważa, Polacy oczekują telefonów dostosowanych do swoich potrzeb, więc chętnie sięgają po modele sprzedawane w wolnej sprzedaży.
Polski oddział Nokii na razie nie obawia się utraty pozycji lidera na polskim rynku. W 2009 roku najpopularniejszymi modelami w Polsce były Nokia 5800 XpressMusic oraz smartfon Nokia N97. W 2010 roku użytkownicy telefonów Nokia mogą spodziewać się nowej wersji Symbiana ze zmienionym interfejsem użytkownika.