Zegarek Microsoftu – hit czy kolejna porażka?

​Choć produktów, które nie są jeszcze oficjalnie rozwijane, nie powinno się spisywać na straty, w przypadku Microsoftu łatwo odnaleźć pewną prawidłowość - firma bardzo kiepsko radzi sobie z tworzeniem własnych urządzeń mobilnych i to już od wielu lat.

Koncept zegarka Microsoftu Fot. coroflot.com
Koncept zegarka Microsoftu Fot. coroflot.comGadżetomania.pl

Microsoftowi trudno odmówić bycia jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie. To koncern Gatesa zaprezentował pierwszy tablet z prawdziwego zdarzenia czy telefony skupione wokół społecznościowych funkcji. Jeśli jednak nie kojarzycie żadnego z tych produktów to witam w klubie - wszystkie okazały się porażkami giganta, ale jednocześnie były źródłem inspiracji dla konkurentów.

"Wall Street Journal" poinformował, że Microsoft pracuje już nad prototypem własnego zegarka, który prawdopodobnie wykorzystywał będzie mobilnego Windowsa. Sprawa wydaje się istotna, bo podobne projekty rozwijają również konkurencyjne spółki, jak Google czy Apple. Wkrótce rynek może być wprost zalany przez tego typu urządzenia, a na liście twórców nowej generacji inteligentnych zegarków są jeszcze Samsung, LG czy Sony.

Choć tutaj można by pogratulować Microsoftowi refleksu i zakończyć tekst, w praktyce sytuacja nie jest tak kolorowa, jakby się się wydawało. Koncern z Redmond coraz mocniej skupia się na przenośnych gadżetach, bo rynek pecetów kurczy się niezwykle szybko i już za kilka lat nie będzie można z niego wycisnąć zbyt wiele pieniędzy. Cała nadzieja w smartfonach, tabletach, zegarkach czy okularach AR, stąd skupienie Microsoftu właśnie na tym sektorze.

Niestety jak pokazuje historia, spółka z Redmond największe problemy miała właśnie z popularyzacją swoich mobilnych gadżetów. Niezbyt duża sprzedaż tabletów Surface w ostatnich miesiącach tylko potwierdza, że koncern choć potrafi stworzyć ciekawe urządzenia, to nie umie skupić na sobie zainteresowania klientów.

Problemem może być również kierowanie produktu do tej samej grupy docelowej, co silni konkurenci. Gdy Amazon prezentował swój tablet, kierował go do użytkowników, którzy nie chcą wydawać zbyt dużych pieniędzy na takie urządzenie. Najbardziej wymagający zwykle sięgają właśnie po iPady albo topowe tablety Samsunga, natomiast Surface z Windowsem pozostaje na sklepowych półkach jako ciekawostka.

Microsoft nie potwierdził oficjalnie, że pracuje nad zegarkiem, jednak można być tego praktycznie pewnym. Świetny produkt to podstawa, bez której trudno liczyć na dobre wyniki. Koncern z Redmond poza tworzeniem kolejnych urządzeń musi jednak przygotować się do tego, by w jakiś sposób zainteresować nimi użytkowników. Apple i Samsung są świetne w tworzeniu wokół swoich produktów szerszego kontekstu. Mobilne gadżety Microsoftu jak na razie zachęcały chyba tylko kolorową obudową - a i to nie zawsze.

Adrian Nowak

Gadżetomania.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas