Reklama

Google, Amazon i IKEA. Okazuje się, że nie realizują swoich celów klimatycznych

Wiele światowych gigantów deklaruje, że osiąga wyznaczone przez siebie cele klimatyczne polegające na wprowadzaniu zerowej emisji netto lub neutralnej działalności względem emisji dwutlenku węgla. Badanie ekspertów przyniosło zaskakujące wyniki. Okazuje się, że 25 największych firm na świecie nie realizuje nawet w połowie tego, co oficjalnie deklamuje za ekologiczne i zrównoważone.

Wiele światowych gigantów deklaruje, że osiąga wyznaczone przez siebie cele klimatyczne polegające na wprowadzaniu zerowej emisji netto lub neutralnej działalności względem emisji dwutlenku węgla. Badanie ekspertów przyniosło zaskakujące wyniki. Okazuje się, że 25 największych firm na świecie nie realizuje nawet w połowie tego, co oficjalnie deklamuje za ekologiczne i zrównoważone.
Najnowszy raport wskazuje, że m.in. Amazon i Google nie realizują założonych celów klimatycznych /Chloe Collyer/Bloomberg /Getty Images

Zostało przeprowadzone badanie sprawdzające, czy największe firmy na świecie realizują zadeklarowane kroki w celu osiągnięcia zerowej emisji netto lub neutralności węglowej. Wyniki zostały opublikowane w raporcie New Climate Institute, instytucji eksperckiej z Niemiec zajmującej się zmianami klimatu.

Obietnice 25 największych korporacji ograniczą emisje gazów cieplarnianych tylko o 40 proc., a nie o 100 proc., co oficjalnie deklarują giganci. Wśród tych firm znalazły się m.in. Amazon, Google, IKEANestlé.

Reklama

Autorzy raportu zwracają uwagę na tendencję światowych gigantów do wyolbrzymiania swoich osiągnięć w kwestii zerowej emisji netto. 24 z 25 badanych firm swoje cele klimatyczne opiera na kompensacji - planują m.in. sadzić nowe lasy, które będą pochłaniać dwutlenek węgla, zamiast redukować emisje gazów podczas produkcji.

Zdaniem ekspertów z New Climate Institute podważa to uczciwość zadeklarowanych przez nich rozwiązań.

- Wprowadzające w błąd komunikaty reklamowe tych firm mają realny wpływ na konsumentów. Dajemy się zwieść przekonaniu, że światowi giganci podejmują wystarczające działania, podczas gdy rzeczywistość jest daleka od tego - mówi Gilles DufrasneCarbon Market Watch, jeden ze współautorów raportu.

W odpowiedzi na raport wypowiedziały się niektóre z firm. Przedstawiciele Nestlé uważają, że autorzy raportu nie rozumieją podejście ich firmy, a samo badanie zawiera wiele nieścisłości. IKEA natomiast odpowiedziała, że z zadowoleniem przyjmuje "podjęty dialog i kontrolę" swoich zobowiązań przez New Climate Institute.

W raporcie są również podane pozytywne przykłady obiecujących działań przynoszących wymierne korzyści dla osiągnięcia neutralności węglowej.

Wskazano firmę Google, która opracowuje innowacyjne narzędzia do zaopatrywania się w energię odnawialną produkowaną w czasie rzeczywistym. Nowa technologia jest już teraz wykorzystywana przez inne firmy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy