Komórka zamiast portfela

Ludzie chcą wykorzystywać swoje telefony komórkowe niczym portfel - wynika ze badań sponsorowanych przez firmę Alcatel Lucent .

Coraz więcej osób chciałoby płacić przez telefon komórkowy
Coraz więcej osób chciałoby płacić przez telefon komórkowyAFP

Wnioski te sformułowano w ramach badań rynku młodych konsumentów, mających na celu określenie atrakcyjności usługi mobilnego portfela. Firma Alcatel-Lucent przeprowadziła te dwutygodniowe badania latem bieżącego roku wśród członków działającego pod jej auspicjami panelu badawczego Youth Lab. Badania wykazały, że 81proc. respondentów jest silnie zainteresowanych taką usługą i że 89 proc. ankietowanych byłoby gotowych do płacenia za nią miesięcznej opłaty.

Panel Youth Lab liczy 226 członków pochodzących z 10 krajów, w tym z Hiszpanii, Brazylii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Chin, Meksyku, Niemiec, Włoch i Japonii. Osoby te w większości używają już telefonu komórkowego do mikropłatności, np. za dzwonki do telefonów, i mogły zaoferować świeże spojrzenie na atrakcyjność usług mobilnego portfela. Najważniejsze z wyników ankiety dotyczyły atrakcyjności różnych scenariuszy zastosowań oraz stwarzanych przez nie możliwości oszczędzania czasu. Najbardziej atrakcyjna dla respondentów była opcja "kupowanie biletu do kina bez potrzeby czekania w kolejce". 75 proc. respondentów było zainteresowanych "kuponami opartymi na lokalizacji" i "kuponami opartymi na profilu".

Trzy zastosowania cieszące się największym zainteresowaniem (ponad 85proc.) to:

- wgląd w saldo portfela i otrzymywanie pokwitowania z transakcji w czasie rzeczywistym,

- płacenie przez telefon komórkowy za transport publiczny,

- otrzymywanie biletów elektronicznych.

Na potrzeby tego badania mobilny portfel opisano następująco. Nie trzeba już będzie nosić wszystkich tych kart, które teraz wypełniają portfel, gdyż usługi te będą dostępne przez telefon komórkowy. Przy użyciu telefonu komórkowego będzie można bezpiecznie płacić rachunki i robić zakupy w punktach sprzedaży detalicznej. Telefon komórkowy będzie można powiązać ze swoimi kartami kredytowymi, kontami bankowymi i/lub z rachunkiem za telefon komórkowy. W telefonie komórkowym będzie można przechowywać wszystkie posiadane karty lojalnościowe, kupony, karty upominkowe, itp. Telefon komórkowy może nawet zastąpić kartę dostępową i kartę członkowską. Będzie można również oglądać na nim wyciągi z konta bankowego, rachunki lub pokwitowania z płatności kartą kredytową, punkty lojalnościowe, saldo na kartach upominkowych itp.

- Potrzeby użytkowników z różnych rynków są różne. Dlatego właśnie usługa mobilnego portfela (MWS - ang. Mobile Wallet Service) Alcatela-Lucenta może być elastycznie dostosowywana do potrzeb rynków rozwijających się i już rozwiniętych - powiedział Toon Coppens, dyrektor ds. marketingu usługi Mobile Wallet Service w firmie Alcatel-Lucent. - Usługa MWS jest rozwiązaniem 'pod klucz' przeznaczonym dla operatorów telefonii komórkowej, którzy mogą dzięki niej udostępniać klientom płatności mobilne i programy marketingowe, transfer środków między osobami, spersonalizowane kupony zbliżeniowe (NFC - ang. Near Field Communications) oraz usługi handlu mobilnego - dodał Coppens.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas