Nadeszła feminizacja internetu

Zapomnijcie o siedzącym przed komputerem dwudziestolatku, który gra w grę sieciową lub sprzedaje części do samochodu przez eBay. Jak wynika z raportu Ofcom, internet ma nowego użytkownika. Jednocześnie Anglicy stali się najaktywniejszym internetowo społeczeństwem w Europie.

article cover
AFP

Od wielu lat cyberprzestrzeń opanowana była głównie przez młodych mężczyzn. Pierwszy raz w historii kobiety objęły prowadzenie w kluczowej dla branży internetowej grupie wiekowej, wynika z raportu firmy Ofcom. Jednocześnie grupa 65+, co zaskakujące, stała się najaktywniejszą w korzystaniu z globalnej sieci.

Tym samym raport brytyjskiej firmy odwraca wszystkie dotychczasowe utarte sądy dotyczące internetu do góry nogami. Średnia ilość czasu spędzonego w sieci podwoiła się. Wielka Brytania ma tym samym najbardziej aktywne internetowo społeczeństwo w Europie. Wszystko dzięki ogólnej dostępności szybkich łączy oraz ciągłemu spadkowi cen.

Ta dynamika w rozwoju internetu nie jest niczym nowym. Właściciele internetowej prasy, telewizji, czy biur podróży powinny przygotować się na nadejście zupełnie nowego klienta.

Jednym z podstawowych trendów staje się feminizacja internetu.

- Już od wczesnych lat dziewięćdziesiątych internet zdominowany był przez mężczyzn. Dopiero w tym roku to kobiety zaczęły spędzać więcej czasu w sieci - powiedział Peter Phillips członek Ofcom o grupie użytkowników w wieku 25-49 lat. - To duża zmiana, która niesie ze sobą konieczność dostarczania nowych treści - dodaje.

- Młode kobiety są szczęśliwe gdy mogą zostać w domu, gdzie spędzają czas w sieci - powiedział James Thickett, jeden z badaczy Ofcom.

W grupie nastolatek największe zainteresowanie skierowane jest na nowe strony przeznaczone specjalnie dla tej grupy wiekowej oraz na serwisy społecznościowe. Fenomen Bebo w Wielkiej Brytanii jest bardziej popularny od np. eBay.

Na popularność internetu wśród nastolatków wpływa przede wszystkim aktywny sposób korzystania z multimediów. Obecnie potrafią oni jednocześnie oglądać telewizję, surfować po internecie i korzystać np. z wideorozmowy w swoim telefonie komórkowym.

Jak wynika z raportu Ofcom, jedna osoba na sześć z grupy 65+ korzysta z internetu. W większości przypadków w poszukiwaniu informacji lokalnych, bądź z wiedzy ogólnej. Grupa ta jednak charakteryzuje się jednak długim czasem spędzonym w sieci, ok. 42 godz. miesięcznie.

Kluczowe multimedialne trendy w Anglii:

- Brytyjczycy stali się najbardziej aktywnymi internautami w Europie i spędzają online średnio 36 minut dziennie (w 2002 było to 14 min.).

- 75% jedenastolatków ma w Wielkiej Brytanii swój własny telewizor, konsolę do gier oraz telefon komórkowy

- Jedna trzecia dzieci nie wierzy, że mogłaby żyć bez komórki lub internetu

- 16% osób z grupy wiekowej 65+ korzysta z internetu, surfując jednak znacznie dłużej od przeciętnego internauty - ok. 42 godz. miesięcznie

- dwie trzecie Brytyjczyków korzysta z funkcji zegarka w telefonie komórkowym, nie nosząc tradycyjnego

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas