Nowa grupa oszustów na Allegro. Jak się bronić?

Po raz kolejny w tym roku użytkownicy Allegro zostali wzięci na celownik przez grupę oszustów. Niektórzy internauci otrzymali fałszywe e-maile, których celem było wyłudzenie danych osobowych.

Sama wiadomość została przygotowana dość starannie. E-mail napisano w miarę poprawną polszczyzną, z kilkoma tylko błędami. Próbowano w nim wmówić adresatowi, że jego konto w Allegro zostało przejęte przez jakąś niepowołaną osobę.

Wiadomość zaczyna się od słów: "Bardzo prosimy o reakcję na poniższego e-maila najpóźniej w przeciągu 4 godzin od jego odczytania".

Potem pojawia się informacja o "nielegalnym zakupie towarów" na kwotę kilku tysięcy złotych: "Z zebranych przez nas oraz przez policję dowodów wynika, że oszust, za pośrednictwem Państwa konta Allegro, opłacił towar za pomocą karty kredytowej po przez system Płatności Allegro, a następnie poprosił sprzedawcę o wysyłkę towaru na pewien adres w Warszawie, który obecnie jest sprawdzany przez odpowiednie służby".

Reklama

Potem pojawia się klasyczny zabieg phishingowy. Allegro chce pomóc użytkownikowi i przywrócić dostęp do konta, ale musi zweryfikować dane. W tym celu konieczne jest przesłanie nie tylko adresu zamieszkania, ale także m.in. numeru karty kredytowej.

Oszustwo można bardzo łatwo wykryć. Wystarczy dokładnie przyjrzeć się adresowi nadawcy - e-mail jest bowiem zarejestrowany w domenie portalu o2.pl.

Czy otrzymaliście w ciągu ostatnich tygodni tego typu wiadomości? Jeśli tak, dajcie znać w komentarzach.

Wojciech Wowra

Źródło: http://vbeta.pl

vbeta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy