Hyperloop dla samochodów w Las Vegas ma już 1200 metrów długości

Firma The Boring Company, należąca do Elona Muska, poinformowała o przyspieszeniu prac związanych z budową pierwszego na świecie komercyjnego systemu Loop, który pozwoli na szybki, podziemny transport pojazdów.

Hyperloop dla samochodów w Las Vegas ma już 1200 metrów długości
Hyperloop dla samochodów w Las Vegas ma już 1200 metrów długościGeekweek

Korporacja w maju ubiegłego roku dostała zgodę i ogromne fundusze na budowę systemu transportu przyszłości o nazwie Loop w Las Vegas. Władze dostrzegły ogromny potencjał w takiej formie transportu już po pierwszych testach systemu w Los Angeles. Przypominamy, że to właśnie w Mieście Aniołów powstał 2-kilometrowy odcinek eksperymentalny.

Władze Miasta Hazardu chcą wykorzystać dobrodziejstwa płynące z systemu Loop, by skomunikować ze sobą najważniejsze części miasta. Dwa tunele, prowadzące w obu kierunkach, mają mieć po 1600 metrów długości i z trzema stacjami połączyć ulicę kasyn oraz lotnisko z centrum konferencyjnym. Wybór padł nieprzypadkowo, centrum należy do Agencji Turystyki Las Vegas i odwiedza je rocznie ponad milion osób.

Firma Elona Muska poinformowała, że obecnie zbudowano już 1200 metrów tunelów z 3600 metrów. System Loop ma zostać oddany do użytku na początku 2021 roku, ale wszystko wskazuje na to, że może to odbyć się szybko, bo nawet jesienią bieżącego roku.

Władze Las Vegas chcą w tunelach wykorzystać możliwości specjalnych pojazdów Loop, które mogą przewozić na swoich pokładach do 16 osób oraz platformy dla samochodów. Loop ma przewozić docelowo do 4400 pasażerów na godzinę. Koszt budowy całej infrastruktury podróży przyszłości ma pochłonąć 50 milionów dolarów i stać się wizytówką miasta nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również na całym świecie.

Elon Musk jest pewien, że sieć takich podziemnych tuneli pozwoli zlikwidować problem korków w metropoliach. Na razie chętni mogą przetestować pierwszy z nich, który ma długość ok. 2 kilometrów i leży w Los Angeles. Niby taka długość tunelu nie pozwala sprawnie skomunikować odległe części metropolii, ale musimy pamiętać, że projekt wciąż znajduje się w fazie eksperymentów.

Wszyscy chętni mogą przejechać się tunelem wewnątrz w pełni elektrycznego Modelu X i nie tracić czasu na stanie w korkach pomiędzy ulicami 105 Freeway i Hawthorne Municipal Airport. System Loop sprawuje się wyśmienicie. Samochód podejmowany jest przez specjalną windę z ulicy, a następnie opuszczany do wewnątrz tunelu o średnicy 3,4 metra. Gdy już się znajdzie w tunelu, do kół dołączane są specjalne odbojniki/stabilizatory wyposażone w kółka. Samochód na razie porusza się w tunelu, pomiędzy siedzibą SpaceX a stacją O’Leary, z prędkością ok. 60 km/h (niebawem będzie to 130 km/h, a docelowo 240 km/h).

Firma The Boring Company ma już zamówienie na budowę systemu Loop nie tylko od władz miasta Los Angeles, ale również Chicago. W obu przypadkach podziemne tunele połączą centrum miasta z międzynarodowymi portami lotniczymi i mają być najszybszą oraz najtańszą formą transportu dla mieszkańców. Musk pragnie, by cena przejazdu nie przekraczała 1 dolara.

Źródło: GeekWeek.pl/The Boring Company / Fot. The Boring Company/CarsCoops

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas