Magrail, czyli superszybka kolej przyszłości, która połączy polskie miasta
Technologia tworzona przez startup Hyper Poland cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko polskiego rządu, ale również wielu krajów europejskich. Polski Hyperloop jest coraz bliżej realizacji.
Zdolny zespół inżynierów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej tworzy dwa projekty, dzięki którym podróżowanie po kraju będzie nie tylko szybkie, ale również komfortowe. Jednym z nich jest Magrail, czyli system inspirowany technologią Hyperloop, ale bazujący na istniejącej infrastrukturze kolejowej.
Magrail ma być pierwszym projektem, który doczeka się realizacji, ponieważ najłatwiej go wdrożyć w naszych realiach. Później będzie Hyperloop. Technologia Magrail ma pozwolić podróżować na istniejącej infrastrukturze kolejowej z prędkością od 300 do 400 km/h. System testowy w pełnej skali ma powstać na przełomie 2021 i 2022 roku.
Polski projekt opiera się na technologii tzw. pasywnej lewitacji magnetycznej. Oznacza to, że w przeciwieństwie do obecnie używanych np. w Azji magnetycznych pociągów, Magrail będzie mógł lewitować nad torami bez ciągłego zasilania systemu energią elektryczną. Budowa takich odcinków będzie bardzo prosta i tania, a co najważniejsze, całość będzie bardziej efektywna od tradycyjnych pociągów.
Hyper Poland pozyskało już za pomocą popularnej brytyjskiej platformy equity crowdfundingu o nazwie Seedrs ponad milion złotych i kolejne 16,5 miliona z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Finansowania na pewno nie zabraknie, ponieważ rządowi i wielu firmom zależy, by transport w Polsce wznieść na nowy poziom. W końcu rozwój kraju zależy od sprawnego transportu.