Polacy przetestują superszybką, lewitującą kolej we Włoszech i w Polsce [WIDEO]

Pamiętacie startup Hyper Poland, który tworzył projekt kolei przyszłości Hyperloop w naszym kraju? Teraz nazywa się Nevomo, i niebawem przeprowadzi pierwsze testy swojego rewolucyjnego pojazdu we Włoszech i w Polsce.

Polacy przetestują superszybką, lewitującą kolej we Włoszech i w Polsce [WIDEO]
Polacy przetestują superszybką, lewitującą kolej we Włoszech i w Polsce [WIDEO]Geekweek - import

Polska spółka Nevomo opracowała koncepcję Magrail, czyli systemu inspirowanego technologią Hyperloop, ale bazującą na istniejącej infrastrukturze kolejowej. Taki projekt ma znacznie większe szanse na realizację, niż budowa od podstaw nowego szlaku pod Hyperloop.

Polski projekt opiera się na technologii tzw. pasywnej lewitacji magnetycznej. Oznacza to, że w przeciwieństwie do obecnie używanych np. w Azji magnetycznych pociągów, Magrail będzie mógł lewitować nad torami bez ciągłego zasilania systemu energią elektryczną. Budowa takich odcinków będzie bardzo prosta i tania, a co najważniejsze, całość będzie bardziej efektywna od tradycyjnych pociągów.

Teraz możemy zazdrościć Japończykom czy Chińczykom superszybkiej kolei, ale wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych 10 lat będziemy mieli w Polsce pierwsze odcinki systemu, który będzie rozwijał prędkość na poziomie od 350 do 550 km/h. To w zupełności wystarczy, by podróżować z jednych krańców kraju na drugie w czasie krótszym niż godzina.

Nevomo nawiązało już współpracę z włoskim Rete Ferroviaria Italiana, aby wspólnie przeprowadzić pierwsze testy pełnowymiarowej, lewitującej kolei magnetycznej Magrail. Obie spółki dostaną finansowanie Unii Europejskiej w celu stworzenia toru testowego w Bolonii.

Ale to nie wszystko, Nevomo chce niebawem wybudować na Podkarpaciu najdłuższy tor do testowania pasywnej kolei magnetycznej w całej Europie. Według opublikowanych informacji, prace przy budowie pełnoskalowego toru o długości 750 metrów mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Trzymamy kciuki za zdolnych, polskich inżynierów i cały projekt, bo w Polsce potrzebujemy szybszego transportu, który jest niezbędny do równie szybkiego rozwoju kraju.

Źródło: GeekWeek.pl/Nevomo / Fot. Nevomo

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas