Technologie w służbie budowania relacji międzyludzkich: ruszyła nowa platforma T-Mobile #BurzymyBariery

Artykuł sponsorowany

Aż 68 proc. Polaków doświadcza samotności, a co czwarta młoda osoba spędza online ponad pięć godzin dziennie, aby uniknąć poczucia osamotnienia. To pokazuje paradoks współczesnych czasów: chociaż mamy dostęp do licznych cyfrowych narzędzi, odczuwanie samotności jest dość powszechne. Zmiana tych statystyk to jeden z głównych celów najnowszej kampanii #BurzymyBariery, przygotowanej przez T-Mobile, w którą zaangażował się nowy ambasador marki: Dawid Podsiadło.

T-Mobile Polska
T-Mobile Polskasponsorowane

Inaugurację kampanii #BurzymyBariery poprzedziły liczne wywiady z klientami tej globalnej marki telekomunikacyjnej. Obraz wyłaniający się z setek rozmów i badań fokusowych nie napawa optymizmem: pomimo łatwości w dostępie do najnowszych technologii, także tych ułatwiających komunikację z innymi ludźmi, większość Polek i Polaków odczuwa samotność. Jednocześnie deklaruje, że poziom emocji, gniewu i tytułowych barier pomiędzy rodakami, często dzielących rodziny czy sąsiadów, przekroczył już wszelkie racjonalne granice.

„Dzięki tej kampanii chcemy zaprezentować nową strategię i oblicze T-Mobile, nawiązujące do wartości, stojących u podstaw naszej marki: otwartości, tolerancji, niezgody na nienawiść czy dyskryminację. Myślimy globalnie, lecz działamy lokalnie: dlatego projekty w ramach platformy #BurzymyBariery dotrą też do mniejszych ośrodków, których mieszkańcy również dostrzegają rosnące poczucie samotności i anonimowości” - powiedział Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

Projekt ma charakter etapowy i wielowymiarowy. Od początku lutego bieżącego roku: kampania na billboardach i social mediach, stawiająca niełatwe pytania i zachęcająca do dyskusji. Pod koniec tego miesiąca: premiera spotu reklamowego i uruchomienie strony z konkursami dla klientów. Następnie dotarcie do milionów Polaków ze swoistym „manifestem T-Mobile Polska” za pośrednictwem wszystkich nośników: telewizji, radia, internetu.

T-Mobile Polskasponsorowane

„Nie zabraknie również promowania naszych konkretnych produktów i usług, ale zawsze w szerszym kontekście dotyczącym burzenia barier, łączenia ludzi, zauważania potrzeb oraz generalnie obecności drugiego człowieka. Wierzymy, że bliskość zaczyna się właśnie od usunięcia przeszkód, utrudniających nam bycie razem, a każdy zasługuje na łączność z rodziną, przyjaciółmi, społecznościami i całym światem” - zaznaczyła Paulina Rekosz, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience w T-Mobile Polska.

Nie przez przypadek nowym ambasadorem marki został Dawid Podsiadło - artysta, który od ponad dziesięciu lat łączy Polki i Polaków dzięki swojej muzyce. Na koncertach gromadzi dziesiątki, a nawet setki tysięcy osób, pobijając rekordy frekwencji na stadionach. W połowie lutego tego roku T-Mobile Polska został mecenasem tytularnym nowego festiwalu Dawida - „ZORZA wspierana przez T-Mobile”, który odbędzie się w sześciu miastach w Polsce już tego lata.

T-Mobile Polskasponsorowane

Od 25 lutego Dawida Podsiadłę będzie można zobaczyć w pierwszej odsłonie kampanii #BurzymyBariery, w której artysta zastanawia się, jak to jest, że staliśmy się mistrzami w tworzeniu barier. Jednocześnie Dawid zachęca wszystkich, aby zmienić ten stan rzeczy dzięki bardzo prostym gestom, np. okazując radość na czyjś widok, czy odzywając się do drugiej osoby po kłótni.

Już wkrótce rozpoczną się kolejne projekty łączące Polki i Polaków, a kampanię #BurzymyBariery będą wspierać znane i lubiane osoby z różnych branż. Z kolei 25 marca wystartuje specjalny konkurs grantowy dla dziennikarzy, którego celem będzie wspieranie przedstawicieli mediów w tworzeniu treści pokazujących burzenie barier wśród polskiego społeczeństwa.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Artykuł sponsorowany

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?