Główna siedziba Toyoty w USA zasilana energią słoneczną
Toyota uruchomi system paneli fotowoltaicznych o mocy 7,75 megawatów, który zaspokoi 25 proc. zapotrzebowania na energię nowej siedziby amerykańskiego oddziału Japończyków.
Nowy budynek zarządu amerykańskiej Toyoty powstaje właśnie w Plano w Teksasie. Budynek zostanie wyposażony w elektrownię słoneczną o mocy 7,75 megawatów, która będzie dostarczała 25 proc. energii zużywanej przez kampus. Panele fotowoltaiczne zainstalowane na garażach do końca grudnia 2017 r., pozwolą zaoszczędzić tyle energii, ile zużywa 1000 amerykańskich gospodarstw domowych, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o 7122 m3 rocznie. Instalacja paneli słonecznych w nowej siedzibie Toyoty w USA stanowi element Toyota Environmental Challenge 2050, ambitnego planu ochrony środowiska, przyjętego przez Toyotę pod koniec 2015 roku. Program zakłada redukcję wpływu globalnej działalności firmy na środowisko niemal do zera i ograniczenie emisji dwutlenku węgla przez Toyotę o 90 proc. w stosunku do poziomu z 2010 roku. Toyota jest liderem wykorzystania energii słonecznej wśród producentów samochodów w USA. Od 2008 roku w fabryce części w Ontario w Kalifornii pracuje 2,3-megawatowa elektrownia, produkująca 3,7 milionów kilowatogodzin rocznie, co pokrywa 58 proc. zapotrzebowania na energię tego zakładu. W 2003 roku został uruchomiony największy w swoim czasie prywatny system paneli słonecznych, o powierzchni prawie 5000 m2. Znajduje się on na budynku Południowego Kampusu Toyoty w Torrance w Kalifornii. Mniejsze instalacje działają także w fabrykach Toyota Motor Manufacturing w Mississippi i Alabamie.Technologia hybrydowa Toyoty umożliwiła firmie skonstruowanie innowacyjnego rozwiązania w dziedzinie zielonej energii. Na farmie Lamar Buffalo Ranch, w siedzibie strażników Narodowego Parku Yellowstone, Toyota zainstalował 208 używanych akumulatorów z modelu Camry Hybrid, które nie mogą już być wykorzystywane w samochodach, ale mają jeszcze wystarczająco dużo pojemności, żeby służyć do celów stacjonarnych. Dzięki temu odcięta od zewnętrznej sieci zasilania farma mogła przestawić się z generatorów Diesla na energię słoneczną magazynowaną w akumulatorach Toyoty.