Inwazja Nokii na USA
Nokia chce podbić USA. Obecnie największy na świecie producent telefonów komórkowych pozostaje na amerykańskim rynku w tyle za swoimi konkurentami.
Potentat światowego rynku, fińska Nokia, zajmuje dopiero czwarte miejsce w rankingu sprzedaży telefonów komórkowych na amerykańskim rynku. Liderem nadal pozostaje Motorola (numer 3. na świecie), za nią znajduje się Samsung (numer 2. światowej branży komórek), a tuż za nią znalazło się LG. Nokia nie chce już dłużej być numerem cztery w Ameryce Północnej.
W 2008 roku na amerykańskim rynku zadebiutuje od 6 do 12 (firma nie podjęła jeszcze decyzji) telefonów przygotowanych na amerykański rynek. - Pierwsze modele sprawdzicie jeszcze w pierwszej połowie 2008 roku, w dalszych miesiącach będziecie mogli spodziewać się kolejnych premier, a w 2009 roku ruszymy już pełną parą - powiedział agencji Reuters Mark Louison dla którego specjalnie stworzono funkcję prezesa Nokia Ameryka Północna. Od połowy 2006 roku stale współpracuje on z amerykańskimi operatorami.
Podobnie jak w Polsce, telefony sprowadzane specjalnie dla operatorów mogą pomóc danej marce. Tak było w przypadku pozostałych trzech producentów na terenie USA.
Nokia ma nadzieję, że nowe telefony oraz lepsza współpraca z operatorami poprawi wizerunek Nokii w oczach Amerykanów.