Motorola biegnie po wodę

Wieczorem 20 czerwca 2007 dotrą do Polski biegacze Blue Planet Run. Dwudziestu ochotników okrąża kulę ziemską, by pomóc ludziom bez dostępu do wody pitnej. W całą akcję zaangażowała się Motorola, która wyposażyła uczestników w telefony i krótkofalówki.

MOTO Q9
MOTO Q9materiały prasowe

Drugi co do wielkości producent telefonów komórkowych postanowił wesprzeć przedsięwzięcie Fundacji Blue Planet Run - pierwszy bieg sztafetowy dookoła świata. Przez 95 dni, 24 godziny na dobę śmiałkowie z trzynastu krajów w wieku od 26 do 60 lat chcą pokonać ponad 24400 km, by zwrócić uwagę na palący problem braku wody pitnej. Motorola zapewni stałą łączność pomiędzy biegaczami, ekipą techniczną, rodzinami i mediami, dostarczając telefony komórkowe, krótkofalówki oraz inne mobilne akcesoria niezbędne do szybkiej i wygodnej komunikacji.

Sztafeta wystartowała 1 czerwca z Nowego Yorku. W każdym kraju na trasie biegu będą ustawione punkty informacyjne, gdzie będzie można zobaczyć sportowców.

W Polsce biegacze pokonają trasę od Cieszyna, przez Oświęcim, Kraków (21.06 nad ranem), Kielce (21.06), Radom (21/22.06), Warszawę (22.06), Siedlce, do Białej Podlaskiej, gdzie dotrą w nocy z 22/23 czerwca. W Warszawie i Krakowie odbędą się z tej okazji happeningi, mające zwrócić uwagę na postępujący niedobór wody pitnej w Polsce i na świecie.

Co szósty człowiek na świecie nie ma dostępu do świeżej i czystej wody, a co drugi ma zbyt ograniczony, aby korzystać nawet z urządzeń sanitarnych. Ta sytuacja przyczynia się w krajach rozwijających do wielu poważnych chorób ludzi, a nawet może prowadzić do ich śmierci. W Polsce natomiast niepokojące są małe zasoby wód, których przypada trzykrotnie mniej w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż wynosi średnia europejska

- Blue Planet Run to doskonały przykład realizowanych w Motoroli dwóch wizji: Semaless Mobility i Diversity. Pierwsza to prosta i płynna komunikacja między ludźmi i urządzeniami niezależnie od miejsca i czasu - mówi Małgorzata Matusiewicz, marketing menedżer Motoroli na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Całość akcji połączona jest z promocją MOTO Q9 - czterozakresowego smartfona 3G, który umożliwia bezprzewodowy transfer danych z prędkością do 3.6Mbps. Urządzenia to ma system operacyjny Microsoft Windows Mobile 6 oraz przeglądarka internetową Opera Mobile.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas