Polska dyskryminuje użytkowników pre-paid
Polskie prawo telekomunikacyjne dyskryminuje użytkowników usług pre-paid - potwierdził Trybunał Sprawiedliwości UE, który w czwartek ogłosił negatywny dla Polski wyrok.
Półtora roku temu Komisja Europejska wytoczyła Polsce sprawę za niedostosowanie w polskim prawie telekomunikacyjnym definicji abonenta do unijnych przepisów.
Według polskich przepisów, "abonent" oznacza jedynie tych klientów, którzy podpisali z operatorem umowy abonenckie. Według Komisji Europejskiej definicja ta dyskryminuje użytkowników ofert pre-paid, którzy przykładowo nie są zamieszczani w książkach telefonicznych.
Polska miała czas na dostosowanie polskiego prawa do przepisów unijnych, które za abonenta uznają "jakąkolwiek osobę", która jest stroną umowy z operatorem udostępniającym publicznie usługi łączności elektronicznej.
Polsce nie udało się przekonać do swoich racji Unii Europejskiej. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał w czwartek negatywny dla Polski wyrok twierdząc, że Polska łamie unijne prawo stosując złą definicję abonenta.