Spotify, Apple Music i Youtube Music różni nie tylko cena. Co jeszcze?

Osoby, które lubią słuchać muzyki, mogą wybierać spośród rozmaitych opcji. Tysiące albumów popularnych, ale również i niszowych artystów są dostępne na platformach streamingowych. Wśród najpopularniejszych są Spotify, YouTube Music i Apple Music. Czym się różnią i który wybrać?

Spotify, YouTube Music i Apple Music to usługi polegające na strumieniowaniu muzyki. Pomimo tego, że na pozór ich działanie niczym się nie różni, to każda ma unikalne cechy. Co je łączy?

Ze Spotify, YT Music i Apple Music można korzystać po zainstalowaniu aplikacji na smartfonie albo na komputerze. Każda ma też opcję buforowania offline. Są powszechnie znane i używane przez miliony użytkowników. 

Reklama

Na czym w takim razie polegają różnice pomiędzy nimi?

Jak działa Spotify - szwedzki serwis strumieniowy?

Spotify jest cyfrowym serwisem muzycznym, za którego pośrednictwem można też słuchać podcastów, również w formie wideo. Z oprogramowania można korzystać w wersji bezpłatnej, z reklamami lub płatnej premium. Plan indywidualny to wydatek 19,99 zł za miesiąc. 

W przypadku Spotify Premium można słuchać muzyki bez reklam. Użytkownik ma też do wyboru opcję pobierania ulubionych utworów i ich odtwarzania. Także w trybie offline. Z kolei korzystając z darmowej wersji Spotify, można pobierać tylko podcasty.

Niezależnie od wybranej opcji, użytkownik może otrzymywać rekomendacje oparte na jego guście, budować kolekcję muzyki i podcastów, a także korzystać ze Spotify na komputerze, laptopie, tablecie, telefonie czy smartfonie. 

Jak działa YouTube Music?

YouTube Music to usługa oferowana przez platformę YouTube. Podobnie jak Spotify, umożliwia słuchanie milionów piosenek. YouTube Music także działa jako aplikacja na urządzenia mobilne, ale też w przeglądarce internetowej. Obejmuje albumy, nagrania z koncertów, pojedyncze utwory oraz teledyski.

Podobnie jak w przypadku Spotify istnieje również wersja płatna. Cena abonamentu wynosi 19,99 zł miesięcznie (lub 23,99 zł miesięcznie w ramach usługi YouTube Premium). 

Jest dostępna także subskrypcja rodzinna za 29,99 zł z opcją podziału na maksymalnie 6 osób. Umożliwia słuchanie muzyki bez reklam, a także pozwala korzystać z dodatkowych funkcji m.in. odtwarzania offline.

Apple Music czy Spotify. Co wybrać?

Apple Music umożliwia dostęp do ponad 100 milionów piosenek z rozmaitych gatunków muzycznych i 30 000 playlist. Użytkownicy mogą odtwarzać piosenki w aplikacji mobilnej lub przeglądarce internetowej. 

Oprócz tego z poziomu Apple Music można słuchać radia na żywo i playlist układanych przez ekspertów wraz z dźwiękiem przestrzennym, otaczającym słuchacza z każdej ze stron. Całość uzupełnia opcja pobierania ulubionych utworów i odtwarzanie ich offline.

Usługa Apple Music jest dostępna za 21,99 złotych miesięcznie. Bezpłatny okres próbny w wymiarze 6 miesięcy jest przeznaczony dla osób, które kupiły iPhone'a czy iPada. Natomiast z jednego bezpłatnego miesiąca mogą skorzystać osoby, które są nowymi subskrybentami.

Spotify, YT Music i Apple Music. Jakie są różnice?

Zarówno Spotify, YT Music, jak i Apple Music są usługami strumieniowania, które umożliwiają dostęp do milionów różnych gatunków muzycznych za pośrednictwem aplikacji lub przeglądarki internetowej. Serwisy oferują też opcję słuchania w trybie offline.

Spotify i YT Music łączy to, że mają wersję podstawową i płatną. W drugim przypadku można słuchać muzyki bez konieczności odbierania reklam, czy innych ograniczeń. Natomiast Apple Music jest dostępne tylko w formie płatnego abonamentu.

Warto też wiedzieć, że serwisy mogą między sobą różnić się rodzajem udostępnianej muzyki. Na największą różnorodność można liczyć w przypadku YT Music. Za sprawą tej platformy istnieje opcja słuchania utworów nawet od niezweryfikowanych twórców, różnych przeróbek, czy tego, co po prostu zdecydują się udostępnić inni użytkownicy. 

Z kolei na Spotify i Apple Music można słuchać niemal 100 mln różnych utworów od najpopularniejszych artystów, a także prosperujących muzyków. Niekiedy pojawiają się rozbieżności co do aktualnego zasobu platformy. Przykładem jest to, że na Spotify nie można znaleźć najnowszych utworów Taylor Swift. Oprócz tego utwory dostępne w usłudze Apple i YT Music są dostępne w formacie AAC, a Spotify korzysta z MP3 (320Kbps).

Czytaj również:

Król streamingu muzyki. Ta aplikacja pobiła wyjątkowy rekord i góruje nad konkurencją

Rośnie pogromca Spotify? Wielki sukces YouTube Music i Premium

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Spotify | Youtube Music | Apple Music
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy