10 kroków do sukcesu w nowej pracy

Zbliża się pierwszy dzień nowej pracy, a wraz z nim zaczyna się stres. Jak pokazać wszystkim, że jesteś fajnym gościem, ale nie wyjść na dupka? Jak dogadać się z szefem? Jak zaimponować koleżankom? Oto kilka męskich rad.

article cover
123RF/PICSEL

Redakcja portalu Curiosity.com zapytała kilku ekspertów od zarządzania ludźmi, jak najlepiej wystartować w nowym miejscu pracy. Wszyscy zgodnie twierdzą, że dobry początek opiera się na trzech fundamentach: zaufaniu, współpracy i rozwiązywaniu problemów. Pamiętaj, że tego wymaga od ciebie nowy pracodawca. Jak te wymagania spełnić?

123RF/PICSEL

10. Poznaj wszystkich

123RF/PICSEL

Albo tak wielu, jak się da. Nie wstydź się - powiedz, że jesteś nowy, zapytaj, gdzie pracuje twój nowy kolega albo koleżanka. Szczególnie paniom spodoba się nowy, pewny siebie współpracownik.

9. Bądź bezpośredni i szczery, ale miły

123RF/PICSEL

Pozytywne nastawienie widać od razu. Pytaj, komentuj, wyraź podekscytowanie nową pracą z nowymi ludźmi. Ale nie przesadzaj, bo inni od razu wyczują, że się podlizujesz.

8. Nakreśl plan

123RF/PICSEL

Nie ma nic gorszego niż błądzenie we mgle. Już na starcie ustal, czego chcesz i do czego dążysz. Przełożeni to docenią.

7. Podkreśl swoje sukcesy

123RF/PICSEL

Już na dzień dobry zrobiłeś coś godnego pochwały? Daj innym to zauważyć. Ważne tylko, aby zrobić to bez przechwałek i nadymania się.

6. Znajdź kumpla

123RF/PICSEL

Potrzebujesz kogoś, kto wytłumaczy ci najprostsze rzeczy. Jeśli zapytasz o to szefa, wyjdziesz na niekompetentnego. Poza tym, nowy kolega podpowie ci, kogo lepiej unikać i z którą koleżanką możesz się umówić.

5. Pytaj

123RF/PICSEL

Zawsze lepiej zapytać, niż coś zepsuć i wyjść na głupka.

4. Dowiedz się, czego od ciebie oczekują

123RF/PICSEL

Lepiej od razu to ustalić, żeby nic cię nie zaskoczyło. Wyobraź sobie, że szef pyta cię o postęp w projekcie, o którym nawet nigdy nie słyszałeś. Niezbyt dobry początek.

3. Bądź zorganizowany

123RF/PICSEL

Nowicjuszowi łatwo się usprawiedliwić nieogarnięciem. Ale jeśli zorganizujesz się od razu, zyskasz w oczach innych.

2. Naucz się, jak to się tu robi

123RF/PICSEL

Wypytuj o to, jak i dlaczego. Nawet w przypadku błahostek. Szybko poznasz kulturę pracy firmy.

1. Wyczuj możliwości rozwoju

123RF/PICSEL

Kiedy już zbudujesz fundament i pokażesz innym, że jesteś zorganizowany, koleżeński, bezpośredni i kompetentny, daj do zrozumienia, że chcesz się rozwijać. I znajdź sposób, jak to zrobić.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas