Rolls-Royce w specjalnej wersji olimpijskiej
Uwagę widzów, oglądających zakończenie londyńskich Igrzysk Olimpijskich zwróciły uwagę trzy białe, luksusowe limuzyny. To specjalne egzemplarze modelu Phantom Series II Drophead Coup, Rolls-Royce stworzone dla upamiętnienia tego wydarzenia.
Wszystkie trzy auta zostały wykończone białym lakierem "English White", a w miejscu tradycyjnego logo na osłonie chłodnicy w kształcie podwójnej litery "R" znalazło się specjalnie zaprojektowane olimpijskie oznaczenie nawiązujące do symbolu marki, czyli figurki Spirit of Ecstasy i flagi Wielkiej Brytanii.
Inne nowe elementy to logo z wieńcem i zniczem umieszczone na kierownicy oraz centralne nakładki obręczy aluminiowych z oznaczeniem "London 2012" otoczonym olimpijskim motto "Citius, Altius, Fortius" (łac. szybciej, wyżej, silniej). Na progach drzwi znalazły się również plakietki identyfikujące każdy egzemplarz Phantoma Series II Drophead Coup, jako "jeden z trzech" (One of Three).
Fabryka Rolls-Royce została założona w 1905 roku w Manchesterze przez Charlesa Rollsa i Henry'ego Royce'a. O tym, czyje nazwisko będzie pierwsze w nazwie firmy zadecydował rzut monetą. Ich pierwszym produkowanym seryjnie modelem był Rolls-Royce 10 hp. Później firma została przeniesiona do Derby, a po Drugiej Wojnie Światowej do Crewe.
Firma miała też przygodę za oceanem. W 1921 roku otwarta została filia fabryki w Springfield. Jednak nie przetrwała Wielkiego Kryzysu i zamknięto ją w 1931 roku, kiedy to Rolls-Royce został przejęty przez Bentleya.