Wszystko.pl - co wiemy o nowej polskiej platformie zakupowej?

Polacy pokochali zakupy przez internet. I nic nie wskazuje na to, by uczucie to miało w przyszłości wygasnąć. Większy wybór produktów, niższe ceny, szybkie dostawy – zalety dostrzegamy coraz wyraźniej. Nie może więc dziwić, że przybywa nie tylko kolejnych kupujących w sieci, ale i internetowych sklepów.

Prezentacja partnera

Internauci coraz częściej i chętniej kupują w sieci - oto główny wniosek, który wyłania się z raportu "E-commerce w Polsce 2022". Potwierdzają to szczegółowe wyliczenia: 77 proc. internautów robi zakupy w sklepach online, z czego 75 proc. z nich na stronach polskich, a 32 proc. - zagranicznych. Obecnie obserwujemy ponadto dodatkowy, niespotykany wcześniej trend. Po raz pierwszy w historii zanotowano częstsze dokonywanie zakupów za pomocą smartfona niż laptopa czy komputera stacjonarnego. W efekcie przybywa nie tylko kolejnych kupujących w sieci, ale i nowych sklepów.

Reklama

Zalet kupowania w sieci regularnie przybywa

Przyzwyczajenia konsumentów zmienił przede wszystkim postęp technologiczny. Sprawił on, że kupowanie w sieci stało się łatwiejsze i bezpieczniejsze. Przekonanie to utrwaliła pandemia i związane z nią lockdowny - kolejna grupa klientów zauważyła, iż zakupy online są nie tylko wygodne, ale też nieskomplikowane.

Oszczędność czasu, większy wybór produktów, konkurencyjne (a bardzo często wręcz o wiele niższe) ceny, możliwość śledzenia pojawiających się promocji i otrzymywania spersonalizowanych powiadomień, darmowe dostawy i łatwe zwroty - zalety kupowania w internecie można wymieniać długo. Wiele wskazuje na to, iż trend ten będzie utrzymywał się w przyszłości. Z raz zaznanej wygody, którą gwarantują zakupy online, klienci łatwo nie zrezygnują. Przeciwnie - ich wymagania i oczekiwania będą tylko rosnąć.

- Konsumenci ze względu na rozwój rynku zakupowego w internecie mają coraz większe potrzeby. My przez ostatnie kilkanaście miesięcy identyfikowaliśmy te oczekiwania i zgodnie z nimi staraliśmy się projektować funkcjonalności nowej platformy. Może w czerwcu, w momencie premiery, nie będzie ona jeszcze doskonała, ale działamy strategią małych kroków, dokładając na bieżąco kolejne cegiełki do projektu - mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl, platformy sprzedażowej, która ze swoją działalnością wystartuje już w czerwcu.

Wszystko wszędzie naraz

Platforma wszystko.pl to internetowa platforma, którą od grudnia testują pracownicy Comarchu. Z jednej strony trwa więc rozwijanie portalu, by w możliwie największym stopniu odpowiadał on potrzebom współczesnych, szalenie wymagających klientów. Dość powiedzieć, że w prace przy projekcie zaangażowano szerokie grono programistów, analityków, architektów oraz testerów. Z drugiej strony, nieustannie przybywa dużych marek oraz mniejszych sprzedawców, na portalu już teraz zarejestrowało się ich ponad 10 tys. i ta liczba każdego dnia rośnie. Neonet, Homla, Szkło Krosno, Toto Hair Company czy Vobis to tylko kilka z nich.

- Bardzo pomagają aktualnie trwające u nas testy konsumenckie. Zamknięta grupa konsumentów od grudnia 2022 roku robi u nas zakupy i testuje portal. Klienci chwalą nas za prosty layout i nieskomplikowany proces zakupowy. Ich opinie i sugestie zmian pozwalają nam szybciej reagować i planować kolejne udoskonalenia - dodaje Barzyk-Libura.

Do dobrego szybko się przyzwyczajamy

Dostępność produktów przez całą dobę oraz brak konieczności jechania do sklepu - to główne czynniki, które motywują e-konsumentów do zakupów w sieci. Sytuacja jednak dynamicznie się rozwija, a potrzeby internautów rosną. Jednym z największych wyzwań, którym muszą sprostać nowopowstające sklepy, pozostaje atrakcyjna cena. Choć aspekt ten zawsze miał znaczenie, obecnie ma dużo większe - ze względu na sytuację inflacyjną.

- Będziemy platformą, na której każdy znajdzie coś dla siebie w atrakcyjnych cenach. Fani elektroniki będą mogli przebierać w najnowszych modelach laptopów czy smartfonów, a pasjonaci motoryzacji bez problemu przygotują u nas swój samochód czy skuter na letnie wyjazdy wakacyjne. Będziemy podążać za trendami, bo dołączyło do nas już wielu znanych producentów i sklepów internetowych, m.in. Bielenda, Crocs, Triumph, Mi-Hime - tłumaczy Barzyk-Libura.

Platforma wszystko.pl wychodzi naprzeciw również innym oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy pragną zakupić możliwie najwięcej różnorodnych produktów w jednym miejscu. Właśnie z tego powodu twórcy portalu przygotowali bardzo różniące się od siebie kategorie, takie jak Elektronika, Dom i Ogród, Uroda, Moda, Dziecko i wiele innych.

To zresztą jedna z największych przewag sklepów internetowych nad stacjonarnymi. Szerszy wybór produktów staje się możliwy dzięki temu, iż nie posiadają one ograniczeń przestrzennych i magazynowych.

Sklep inny niż wszystkie

Konkurencja wśród internetowych sklepów jest jednak spora, a to oznacza konieczność wyróżnienia się. Zespół wszystko.pl ma tego świadomość, dlatego postawił na dwa kluczowe aspekty: intuicyjność procesu zakupowego oraz bezpieczeństwo użytkowników. Prosty i intuicyjny interfejs oraz ograniczenie wyświetlania uciążliwych reklam to coś, co z pewnością szybko dostrzegą i docenią odwiedzający platformę.

Co więcej, wszystko.pl nawiązało współpracę ze sprawdzonymi operatorami płatności (Przelewy24), a każdy nowy sprzedawca przed wprowadzeniem swojej oferty będzie dokładnie weryfikowany, by zminimalizować ryzyko różnego rodzaju oszustw czy wyłudzeń.

Oficjalna premiera wszystko.pl odbędzie się już w czerwcu. Dowiedz się więcej tutaj.

Prezentacja partnera

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama