Aż 70 proc. użytkowników nie ufa aplikacjom mobilnym
Raport zlecony przez Mobile Entertainment Forum pokazuje, że tylko 37 proc. konsumentów nie obawia się udostępniania danych osobowych w aplikacjach mobilnych.
Użytkownicy smartfonów i tabletów niechętnie udostępniają własne dane. Cenią sobie również informacje dotyczące tego kiedy, i jakie dane wysyła i odbiera telefon.
Z danych zgromadzonych przez Mobile Entertainment Forum wynika, że 70 proc. konsumentów chce wiedzieć jakie informacje są gromadzone przez aplikacje (46 proc. uważa tę wiedzę na bardzo istotną). 71 proc. chce wiedzieć, które dane są udostępniane przez aplikacje (49 proc. uważa to za bardzo ważne).
Aż 33 proc. użytkowników nie czuje się wygodnie wiedząc, że ich dane osobowe są udostępniane poprzez aplikacje mobilne. 35 proc. jest niezadowolonych, że oprogramowanie wykorzystuje informacje dotyczące położenia. Więcej niż połowa nie chce, aby aplikacje przechowywały dane dotyczące informacji rozliczeniowych, np. rachunków.
Zaufanie oprogramowaniu urządzeń mobilnych deklaruje tylko 18 proc. użytkowników.
Powyższym danym trudno się dziwić. W końcu urządzenia gromadzą na nasz temat wiele informacji, a co chwila słyszymy o tym, że mogą one trafiać w nieodpowiednie miejsca. Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia płatności smartfonem, które wymagają pozostawienia w telefonie danych kart płatniczych i kredytowych.