Netflix wprowadza plan mobilny – serwis musi zacząć walczyć z konkurencją
Serwisy streamingowe stają się coraz droższe. Z takim trendem chce powalczyć Netflix. Firma wprowadziła specjalny plan mobilny, który pozwoli na odtwarzanie multimediów tylko i wyłącznie na smartfonach.
Na przestrzeni najbliższych miesięcy na rynku pojawi się Disney+ oraz HBO Max. Kolejne serwisy streamingowe, które zaoferują użytkownikom dostęp do materiałów multimedialnych premium. Netflix chce powalczyć o swoich klientów oraz odzyskać te osoby, które zdecydowały się zrezygnować z opłacania abonamentu u rozrywkowego giganta. Na próbę, twórcy Netflixa wprowadzili zupełnie nowy, mobilny abonament na terenie Indii. Za mniejszą cenę względem regularnego abonamentu użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do wszystkich treści. Jest jednak jedno "ale". Multimedia będzie można wyświetlić tylko i wyłącznie na smartfonach. Póki co, Indie są jedynym miejscem na świecie, w którym firma oferuje tego typu rozwiązanie.
Model mobilnej subksrypcji ma być kierowany w domyśle na rynki rozwijające się. Netflix wcześniej testował tego typu opcję w innych krajach - cena abonamentu wyniosła wtedy około 5 dolarów miesięcznie, co w przeliczeniu na złotówki daje mniej więcej 18 zł.
W drugim kwartale 2019 roku Netflix stracił 126 tysięcy abonentów w samych Stanach Zjednoczonych - firma rozminęła się z odgórnie wyznaczonymi celami o około 2 miliony sprzedanych abonamentów. Według statystyk, połowa klientów Netflixa ogląda materiały wideo na swoich smartfonach, chociaż dalej klasyczne ekrany telewizyjne są preferowanym wyświetlaczem większości osób.
Obecnie ciężko powiedzieć czy Netflix wprowadzi swój mobilny plan do innych krajów, w tym do Europy. Zaproponowanie użytkownikom alternatywnego, tańszego abonamentu ograniczonego do konkretnego urządzenia mogłoby być jednak skutecznym przepisem firmy na sukces.