W Google Play dostępne będą wersje próbne aplikacji?

Gigant z Mountain View z pewnością nie narzeka na liczbę programów dostępnych w Google Play, ale gorzej jest z zarabianiem na nich. Czy wprowadzenie wersji trial (wersje próbne z których można korzystać przez pewien czas) może pomóc?

Google może chwalić się, że jego sklep jest większy niż App Store, ale gdy idzie o zarabianie na aplikacjach Apple wciąż jest górą. Firma z Mountain View z roku na rok notuje oczywiście coraz większe zyski ze sprzedawanych w Google Play aplikacji, ale - według analityków - nie dogoni konkurenta przed 2018 rokiem. Nie powinno dziwić więc, że gigant chciałbym przyspieszyć ten proces.

Większe zyski nie tylko przyciągają większą liczbę deweloperów, ale i skutecznie przywiązują twórców do danej platformy. Google zdaje sobie z tego sprawę i stara się bardziej zachęcać użytkowników do wydawania pieniędzy w Google Play. Niedawno z 15 minut do 2 godzin wydłużono okres, w którym można oddawać zakupione aplikacje. Nie jest to jednak jedyny sposób, w jaki firma ma zachęcać użytkowników do testowania płatnych programów.

Pojawiły się właśnie plotki dotyczące wprowadzenia wersji trial do sklepu Google’a. Mają one umożliwić potencjalnym klientom dokładne przetestowanie wybranej aplikacji i upewnienie się, że warto zapłacić za nią żądaną kwotę. Użytkownicy najprawdopodobniej nie będą musieli pobierać całej aplikacji do pamięci telefonu, a jedynie jej fragment. Te wersje demonstracyjne będą zapewne okrojone z pewnych funkcji, ale mają dać możliwość zapoznania się z danym tytułem.

Dość dodać, że podobne rozwiązania już od dawna funkcjonuje w sklepie Microsoftu. Użytkownicy Windows Phone’ów mogą sprawdzać aplikacje i gry, którymi są zainteresowani. Wersje trial z pewnością przyjmą się również w Google Play. Nie tylko ze względu na wątpliwości dotyczące wydania kilku lub kilkunastu złotych, ale również sporą wielkość nowych gier, które dość szybko potrafią uszczuplić wolną przestrzeń dyskową.

Reklama

Mateusz Żołyniak 

komórkomania.pl

Komórkomania.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama