Airbus A321neo – wąskokadłubowy samolot transatlantycki

Airbus zaprezentował nowy wąskokadłubowy samolot pasażerki zdolny do wykonywania lotów transatlantyckich. Otworzy on nowe możliwości, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych.

Po otrzymaniu pierwszego zamówienia od Air Lease Corporation (ALC) firma Airbus oficjalnie zaprezentowała model A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton. ALC, firma z siedzibą w Los Angeles, podpisała list intencyjny na dodatkowych 30 egzemplarzy A321neo, zwiększając liczbę samolotów zamówionych na targach w Farnborough w 2014 r. z 60 do 90. Dzięki temu stała się ona pierwszym nabywcą wersji A321 z wydłużonym zasięgiem.

Wersja A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton będzie miała największy zasięg (7 408 km) ze wszystkich samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku zarówno dziś, jak i w przyszłości, dzięki czemu będzie dostosowana do obsługi tras transatlantyckich i pozwoli liniom lotniczym wejść na nowe rynki długodystansowe, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych.

Reklama

Zakładając, że ALC potwierdzi listy intencyjne opiewające na 30 samolotów A321neo oraz 25 samolotów z rodziny A330neo, łączna liczba samolotów zamówionych przez firmę wynosi 258 (53 samoloty z rodziny A320ceo, 140 A320neo, 15 A330, 25 A350 XWB oraz 25 A330neo).

Nowa wersja A321 oferuje kabinę Airbus Cabin-Flex (ACF), zapewniającą pasażerom najwyższy poziom komfortu, a liniom lotniczym - wysoką elastyczność i optymalizację kosztów. Dzięki dodatkowemu zbiornikowi umieszczonemu w przedniej ładowni samolotu, a także pomniejszym modyfikacjom skrzydeł i kadłuba, nowa wersja A321neo pomieści 206 pasażerów na trasach długodystansowych (do 7 408 km) w wygodnej konfiguracji dwuklasowej. Dostawy samolotów rozpoczną się przed rokiem 2019.

A320neo, najnowszy członek doskonale sprzedającej się rodziny samolotów A320, obejmuje silniki nowej generacji oraz Sharklety, które łącznie umożliwią ograniczenie zużycia paliwa o 20 procent do roku 2020. Do końca grudnia 2014 r. firma Airbus zdobyła potwierdzone zamówienia na ponad 3 600 egzemplarzy NEO od 70 klientów.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: samolot pasażerski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy