Do produkcji trafia pierwsze skrzydło A350-1000
W Boughton w północnej Walii rozpoczęto montaż skrzydeł dla pierwszego Airbusa A350-1000.
Skrzydło ma taką samą rozpiętość, jak to wykorzystywane w będącym już w eksploatacji A350-900, jednak 90 proc. jego części zostało zmodyfikowanych, a krawędź spływu została rozszerzona, aby wprowadzić modyfikacje zwiększające ładowność i zasięg.
Przy 32 metrach długości i 6 szerokości, skrzydło A350 XWB to największy pojedynczy element wykonany z materiału kompozytowego zawierającego włókna węglowe, jakiego używa się we współczesnym lotnictwie. Skrzydła tego typu są projektowane i rozwijane w zakładzie Airbusa w Filton w pobliżu Bristol, gdzie projektowane i testowane są także różne inne systemy, w tym układy paliwowe i podwozie.
Wysokiej jakości skrzydła samolotu A350 XWB czynią go szybszym, wydajniejszym i cichszym. Ich konstrukcja zawiera kilka usprawnionych elementów. Obejmują one mechanizmy krawędzi natarcia z opadającym frontem oraz nowe adaptacyjne klapy z opuszczonym zawiasem, zwiększające wydajność odrzutowca przy niskich prędkościach.
Natomiast, aby uzyskać zwiększenie wydajności przy dużych prędkościach, A350 XWB może różnicowo odginać swoje klapy skrzydłowe, optymalizując w ten sposób profil skrzydeł i zapewniając lepszą kontrolę obciążenia.