Dziesięć zespołów studenckich z Polski staje do walki w 29. edycji Shell Eco Marathon

Już za trzy tygodnie rusza kolejna odsłona popularnego konkursu dla młodych konstruktorów. Po roku projektowania, tworzenia i testowania swoich pojazdów, zespoły będą miały zaledwie dzień by udowodnić, jak daleką trasę mogą pokonać wykorzystując jeden litr paliwa.

Shell Eco Marathon
Shell Eco Marathonmateriały prasowe

W samochodach skonstruowanych z myślą o jak najwyższym wskaźniku efektywności energetycznej, uwzględniającym praktyczne potrzeby miejskich kierowców, zawodnicy podejmą wyzwanie na jednym z trzech światowych wyścigów. W 2013 roku imprezy odbędą się na miejskich torach Houston, Rotterdamu i Kuala Lumpur.

Konkurs podzielony jest na dwie klasy. Klasa Prototyp skupia się na maksymalnej efektywności pojazdu. Tu komfort pasażerów zajmuje drugorzędne miejsce. Klasa UrbanConcept  przyciąga bardziej praktyczne projekty. Samochody konkurują w jednej z siedmiu kategorii, zależnej od wykorzystanego paliwa: konwencjonalna benzyna, olej napędowy, biopaliwo, paliwo z gazu ziemnego (GTL), wodoru, energii słonecznej lub elektrycznej.

Przez kilka dni, zespoły podejmą próby przebycia jak najdłuższej trasy na równowartości jednego litra paliwa. Samochody wykonają stałą liczbę okrążeń wokół toru przy zadanej prędkości, a organizatorzy obliczą efektywność energetyczną każdego z pojazdów, przyznając zwycięstwo w każdej z kategorii i dla każdego źródła energii. Dodatkowo, przyznawane są nagrody za inne osiągnięcia, m.in. bezpieczeństw, praca zespołowa, projektowanie i innowacje technicznych.

Shell Eco - Marathon od lat inspiruje inżynierów przyszłości, pragnących przenieść wizję zrównoważonej mobilności jak również stanowi doskonały punkt wyjścia do debaty o możliwościach samochodów osobowych w niedalekiej przyszłości.

W tegoroczne, europejskiej edycji Shell Eco - Maraton weźmie udział 10 zespołów z Polski:

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas