Unilever kupuje 22 loty suborbitalnych samolotów Lynx
Znana na rynku aerokosmicznym firma XCOR, która tworzy obecnie samolot zdolny do lotów suborbitalnych, sprzedała 22 miejsca w swoich maszynach na potrzeby kampanii reklamowej AXEApollo firmy Unilever.
Międzynarodowa firma Unilever, mająca swoją siedzibę w Londynie, ogłosiła wraz ze znaną na rynku aerokosmicznym Space Expedition Corporation (SXC) zamówienie 22 lotów samolotu suborbitalnego Lynx Mark II, na pokładzie którego prócz pilota będzie przewożony jeden pasażer. Suborbitalne loty odbędzie 22 szczęśliwców, którzy wygrają konkurs realizowany w ramach kampanii reklamowej produktów higieny osobistej marki AXE (w Wielkiej Brytanii znanej jako Lynx).
Pierwszy pasażer ma zostać ogłoszony po losowaniu, które odbędzie się na początku lutego. Personalia następnych 21 osób poznane zostaną po zakończeniu trwającej rok kampanii w 60 krajach. Ponad setka osób zakwalifikowanych do wyższego poziomu konkursu weźmie udział pod koniec tego roku w warsztatach AXE Apollo Space Academy w Orlando. Po ich zakończeniu wybrane zostaną osoby do odbycia "lotu życia".
Niestety ze wstępnych, nieoficjalnych informacji wynika, iż w konkursie nie będą mogli brać udział obywatele Polski.
źródło: XCOR
Maciej Mickiewicz