550 km/h na polskich torach? Na Podkarpaciu testują lewitujące pociągi

Pociąg MagRail przypomina pocisk na torach i ma mieć długość 21 metrów
Pociąg MagRail przypomina pocisk na torach i ma mieć długość 21 metrówmateriały prasowe
MagRail ma rozpędzić się na torach do prędkości 550 km/h / grafika: Nevomo
MagRail ma rozpędzić się na torach do prędkości 550 km/h / grafika: Nevomodomena publiczna

Tor do lewitacji w Nowej Sarzynie

Odcinek toru testowego na Podkarpaciu ma 700 metrów długości / foto: Nevomo
Odcinek toru testowego na Podkarpaciu ma 700 metrów długości / foto: Nevomodomena publiczna

MagRail czyli 550 km/h na torach

Hyperloop to połączenie pociągu i samolotu. Umożliwi podróż np. z Krakowa do Gdańska w 35 minut z prędkością bliską prędkości dźwięku. Pojazd będzie się poruszał w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak na wysokości 10 kilometrów, dzięki temu znacząco zredukowany jest opór powietrza. Pojazd porusza się bez kontaktu z podłożem wykorzystując magnetyczną lewitację
fragment opisu pociągu w technologii Hyperloop zamieszczony w witrynie internetowej firmy Nevomo
Polski pociąg MagRail ma osiągnąć dzięki poduszce magnetycznej 550 km/h  / grafika: Nevomo
Polski pociąg MagRail ma osiągnąć dzięki poduszce magnetycznej 550 km/h / grafika: Nevomodomena publiczna
Anamorficzna sztuka Thomasa MedicusaDeutsche WelleDeutsche Welle