Aplikacje mobilne pochłaniają już jedną trzecią naszego dnia

Od dawna wiadomo, że nie wyobrażamy sobie już życia bez smartfonów i korzystamy z nich coraz więcej i więcej. Według najnowszego badania popularnej firmy analitycznej App Annie, na aplikacje mobilne poświęcamy już średnio 4,8 godziny dziennie.

Aplikacje mobilne pochłaniają już jedną trzecią naszego dnia
Aplikacje mobilne pochłaniają już jedną trzecią naszego dnia123RF/PICSEL

Jak dowiadujemy się z najnowszego raportu firmy analitycznej App Annie dotyczącego minionego roku, zatytułowanego State of Mobile, użytkownicy urządzeń mobilnych dokonali w tym czasie 230 mld pobrań aplikacji (to 435 000 aplikacji pobieranych na minutę), o 5% więcej niż w roku poprzedzającym, wydając na nie ok. 170 mld dolarów (to 320 tys. dolarów wydawanych na minutę), czyli 19% więcej niż w 2020 roku.

Jeśli chodzi o średni czas spędzany dziennie w aplikacjach mobilnych, to mówimy już o 4 godzinach i 48 minutach, co oznacza 30% wzrost w stosunku do 2019 roku. 7 z każdych 10 minut z urządzeniem mobilnym spędziliśmy zaś w mediach społecznościowych oraz aplikacjach ze zdjęciami i filmami, pośród których prym wiódł TikTok.

W TikToku spędzamy 90% czasu więcej niż w ubiegłym roku

To aplikacja, która zanotowała najwyższy wzrost rok do roku w zakresie czasu spędzonego w niej przez użytkowników, bo mówimy o poprawie o 90%! Co więcej, z szacunków firmy analitycznej wynika, że do połowy tego roku TikTok przekroczy granicę 1,5 mld aktywnych użytkowników miesięcznie - wygląda na to, że tej rozpędzonej kuli śnieżnej nie da się już zatrzymać. TikTok wyprzedził tym samym takich gigantów, jak Facebook, Facebook Messenger, WhatsApp i Instagram (co ciekawe, wszystkie należą do Marka Zuckerberga i jego Meta).

TikTok to prawdziwy złodziej czasu. Korzystamy z niego coraz więcej i dłużej
TikTok to prawdziwy złodziej czasu. Korzystamy z niego coraz więcej i dłużej123RF/PICSEL

Najpopularniejszą aplikacją do streamingu wideo pozostaje jednak Youtube, a za nim na większości rynków zobaczymy Netflixa. Jak podkreślają analitycy, w świetnej kondycji jest również sam mobilny ekosystem, bo w 2021 roku zadebiutowało ponad 2 miliony nowych aplikacji i gier, z czego 20% więcej niż w ubiegłym roku zarobiło ponad 100 mln USD.

Powody do zadowolenia mają autorzy aplikacji zdrowotnych, fitnessowych, zakupowych, do zamawiania jedzenia czy randkowych, bo wszystkie te kategorie zanotowały bardzo duże wzrosty, a szczególnie ta ostatnia - wydatki na aplikacje randkowe przekroczyły już 4 mld USD, co oznacza 95% względem 2018 roku. W Polsce dynamicznie zyskują popularność również aplikacje bukmacherskie.

Mówiąc krótko, coraz trudniej odciągnąć nas od smartfonów i dostępnych na nich aplikacji, a jeśli weźmiemy pod uwagę, że statystyczny Amerykanin spędza też 3,1 godziny na oglądaniu telewizji, a do tego coraz więcej osób pracuje przy komputerze, to śmiało można przyjąć, że większa część życia upływa nam na wpatrywaniu się w ekran.

Pomimo dostępu do większych ekranów, konsumenci wciąż oglądają treści na urządzeniach mobilnych. Duży ekran powoli umiera, bo urządzenia mobilne biją kolejne rekordy w dosłownie każdej kategorii - czasu spędzonego, pobrań czy zysków
czytamy w raporcie App Annie.
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas