Facebook wyłącza popularną usługę. Właśnie wysyła mail do Polaków

Oprac.: Tomasz Kromp

Polscy użytkownicy otrzymują maile od Mety, do której należy między innymi Facebook czy Instagram. Firma zapowiada wyłączenie popularnej usługi w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Chodzi o narzędzia do zbiórek pieniędzy, dzięki którym można przekazywać datki na rzecz zróżnicowanych organizacji dobroczynnych.

Meta wysyła maile do użytkowników. Z Facebooka zniknie popularna usługa.
Meta wysyła maile do użytkowników. Z Facebooka zniknie popularna usługa.123RF/PICSEL

Facebook rezygnuje ze zbiórek pieniędzy. Użytkownicy otrzymują maile

Meta wysyła do polskich użytkowników maile, w których informuje ich o planowanym wyłączeniu pewnej popularnej usługi. Chodzi o możliwość organizowania i uczestniczenia w zbiórkach pieniędzy na cele charytatywne.

Informujemy wszystkich darczyńców, którzy wcześniej przekazywali na naszych platformach datki na rzecz organizacji dobroczynnej, że od 1 lipca 2024 r. narzędzia do zbiórek pieniędzy nie będą już dostępne na Facebooku i Instagramie dla krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). 30 czerwca to ostatni dzień, w którym możesz przekazać datek na rzecz organizacji dobroczynnej. Po tym czasie nasze narzędzia do zbiórek pieniędzy nie będą już obsługiwane w EOG.
Treść maila od Mety

Rzeczone funkcje mają zostać wyłączone 1 lipca 2024 roku. Co ważne, zbiórki pieniędzy znikną jedynie w przypadku użytkowników z krajów należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jak wynika z treści maila przesłanego przez Metę, narzędzia do zbiórek pieniędzy na rzecz organizacji non profit nie będą również dostępne na Instagramie.

Unia dostaje "prztyczek w nos" od Facebooka?

Niektórzy doszukują się powodów usunięcia usługi w konflikcie Facebooka z Unią Europejską. Wszystko przez Meta Verified – płatną funkcjonalność wprowadzoną przez Metę, która umożliwia między innymi uzyskanie specjalnego znaczka poświadczającego zweryfikowanie konta, a także uniknięcie profilowanych reklam.

Europejska Rada Ochrony Danych wydała oświadczenie, w którym twierdzi, że "oferowanie wyłącznie płatnej alternatywy dla usług, które wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych do celów reklamy behawioralnej, nie powinno być domyślnym rozwiązaniem dla administratorów". W skrócie – unijny urzędnicy uważają, że użytkownicy social mediów nie powinni stawać przed wyborem pomiędzy płatnym rodzajem konta bez personalizowanych reklam a korzystaniem z serwisu za darmo, lecz z profilowaniem treści reklamowych.

Czy usunięcie usługi zbiórek pieniędzy to pewnego rodzaju "prztyczek w nos" od Facebooka? Jest to całkiem prawdopodobne. Jednak faktem jest, że w mailu przesyłanym do użytkowników Meta wspomina o "aktualnych warunkach" dotyczących płatności, które przestaną obowiązywać właśnie 1 lipca 2024 roku.

Legenda o potworze z Loch Ness wciąż żywaDeutsche Welle
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas