Pizzeria rodem z koszmarów? Nie wiem, czy chciałbym tam zjeść
Lubicie pizzę? Jeżeli macie właśnie ochotę na ciepły placek z serem i sosem, to powinniście obejrzeć wideo prezentujące reklamę pizzerii. Stworzyła ją sztuczna inteligencja, która ma trochę inne pojęcie dobrego smaku, niż większość z nas. Możliwe, że po zobaczeniu materiału przejdzie wam ochota na jedzenie i zadbacie tym samym o linię...
Pizzeria okiem sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja w swoich różnych wcieleniach jest zdolna do tworzenia tekstów, grafik, pomysłów i materiałów wideo czy nawet generować całe piosenki. Jesteśmy właśnie świadkami lawiny, w skład której wchodzą coraz to nowsze sposoby na korzystanie z tych zdobyczy techniki.
Pewien użytkownik Reddita postanowił pochwalić się swoim projektem, który przygotował przy pomocy sztucznej inteligencji. Omawiane dzieło to reklama wideo fikcyjnej pizzerii o nazwie Pepperoni Hug Spot. Niby nic wielkiego, prawda? Obstawiam, że zmienicie zdanie, gdy tylko ujrzycie ten bardzo osobliwy filmik. Ciekawe, czy wasz apetyt wzrośnie.
Głos z reklamy od razu przyznaje, że mamy do czynienia z najlepszą pizzą świata. Ma w sobie ser, sos, pepperoni, warzywa i sekretny składnik. Jak sugerują pokazane kadry, spożywanie pizzy w Pepperoni Hug Spot to rozrywka dla całej rodziny pochłoniętej genialnym smakiem kultowego wypieku.
Bądźmy jednak szczerzy - kadry z reklamy są przerażające. Nie dlatego, że technicznie wykonano je źle, lecz z powodu charakterystyki tego, co widzimy. Ludzie prezentują się niczym dziwaczne stwory, które opętała nieznana siła - od zombie odróżnia je chęć spożywania pizzy.
Zbliżenia na twarze osób spożywających pizzę ukazują, jak dziwnie i niepokojąco wyglądają poszczególne elementy ich anatomii. Rozbiegany wzrok, dziwna maniakalność bijąca z twarzy i swego rodzaju deformacje - z jednej strony wiemy, że to ludzie, z drugiej coś nam kompletnie w tych obrazkach nie pasuje. Nie wiem, czy po obejrzeniu takiej reklamy udałbym się do restauracji - nawet z czystej ciekawości.
Sztuczna inteligencja w marketingu? To zależy
Autor wideo, który w serwisie YouTube podpisuje się nickiem Pizza Later, użył w celu stworzenia wideo kilku narzędzi. Do napisania scenariusza reklamy wykorzystał tekstowy ChatGPT w wersji 4.0. Poszczególne obrazki wygenerowane zostały przy pomocy Midjourney, a za przeniesienie całości do ruchomego obrazu odpowiada Runway Gen2.
To jednak nie koniec, bo wśród dodatkowych narzędzi autor wymienia m.in. Eleven Labs i SOUNDRAW AI Music. Materiał został ostatecznie sklejony w programie Adobe After Effects. Jak oceniacie taki kunszt sztucznej inteligencji? Zapewne od początku miało być niepokojąco, ale ciekawe, czy w przyszłości AI pozwoli na generowanie bardziej "ludzkich" obrazków.