Ponad 100 mln pasażerów. Polregio uzyskało świetny wynik

Polregio to spółka, która ma za sobą bardzo udany rok 2024. W ciągu poprzednich 12 miesięcy przewoźnik obsłużył ponad 100 mln pasażerów. Tak świetnego wyniku firma nie odnotowała od ponad dekady. Ostatni raz Polregio przewiozło tak dużo osób w 2012 r. Prezes spółki uważa, że wynik mógł być jeszcze lepszy.

Ponad 100 mln pasażerów. Polregio zaliczyło świetny wynik.
Ponad 100 mln pasażerów. Polregio zaliczyło świetny wynik.123RF/PICSEL

Polacy coraz chętniej decydują się na podróż pociągami, o czym świadczą nie tylko rekordowe wyniki PKP Intercity za 2024 r. Poprzednie 12 miesięcy to również świetny okres dla innych przewoźników. Wśród nich jest Polregio, które po raz pierwszy od ponad dekady przekroczyło istotną barierę liczby pasażerów.

Polregio obsłużyło ponad 100 mln pasażerów

Polregio zaliczyło świetny rok. Przez cały 2024 r. z oferty przewoźnika skorzystało ponad 100 mln pasażerów. Uzyskany wynik był lepszy od 2023 r. o 3,6 mln podróżnych (wzrost o 3,7 proc.). Największy ruch odnotowano w październiku, kiedy pociągami spółki pojechało 9,2 mln podróżnych. To około 300 tys. osób każdego dnia.

Średnia dzienna dla całego roku to ponad 275 tys. pasażerów. Polregio po raz ostatni tak dobry wynik osiągnęło ponad dekadę temu – w 2012 r., kiedy to pociągami spółki również pojechało ponad 100 mln osób. Największy ruch pasażerów odnotowano w województwach pomorskim, wielkopolskim i małopolskim.

Klienci Polregio coraz częściej decydują się na zakup biletów drogą online. Z takiej formy kupna skorzystało 40 proc. pasażerów. To o 5 proc. więcej w porównaniu do 2023 r.

Prezes Polregio komentuje wynik i ten mógł być lepszy

Prezes Polregio Krzysztof Pietrzykowski skomentował świetne wyniki firmy i dodał, że uzyskany w całym 2024 r. wynik mógł być jeszcze lepszy. Ponadto wskazał na istotne czynniki.

W 2024 r. każdego dnia naszymi pociągami podróżowało średnio ponad 275 tysięcy pasażerów. Jestem przekonany, że gdybyśmy dysponowali nowszym i nowocześniejszym taborem, ten wynik byłby jeszcze lepszy. Wymiana i modernizacja pojazdów to nasz priorytet. Kolejnym jest odbudowa zaufania i dobrych relacji z pasażerami oraz samorządami województw
– komentuje Krzysztof Pietrzykowski, prezes Polregio.

Firma dodaje, że skupia się obecnie na wymianie oraz modernizacji pojazdów. Polregio wierzy, że taki ruch zapewni spółce większą konkurencyjność. Warto dodać, że firma planowała zakupić nowe pojazdy z pieniędzy w ramach Krajowego Programu Odbudowy (KPO), ale projekt stał się nierealny. To sprawiło, że nie udało się nabyć żadnego nowego ezt z 98, ale obecnie szukane są inne formy finansowania.

Słynne muzeum jest w złym stanie. Luwr wymaga remontuAFP
W 2024 r. każdego dnia naszymi pociągami podróżowało średnio ponad 275 tysięcy pasażerów. Jestem przekonany, że gdybyśmy dysponowali nowszym i nowocześniejszym taborem, ten wynik byłby jeszcze lepszy. Wymiana i modernizacja pojazdów to nasz priorytet. Kolejnym jest odbudowa zaufania i dobrych relacji z pasażerami oraz samorządami województw
– komentuje Krzysztof Pietrzykowski, prezes Polregio.