Potęga huraganu Florence ukazana na animacji stworzonej na Unreal Engine

Telewizja The Weather Channel postanowiła skorzystać z niesamowitych możliwości silnika Unreal Engine, aby w obrazowy sposób ukazać potęgę huraganu Florence. Efekt zachwyca.

Potęga huraganu Florence ukazana na animacji stworzonej na Unreal Engine
Potęga huraganu Florence ukazana na animacji stworzonej na Unreal EngineGeekweek - import

Huragan Florence sieje spustoszenie na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Chociaż prędkość wiatru już nie zagraża mieszkańcom, to jednak dają się im we znaki fale sztormowe, które doprowadzają do dużych podtopień.

Telewizja wykorzystała technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) i 3D do pokazania, do jak wielkich podtopień może dojść w wyniku przejścia huraganu. Taka obrazowa animacja pozwala uświadomić niedowiarkom, żeby nie bagatelizowali sytuacji i lepiej się przygotowali na uderzenie żywiołu.

Jak się okazuje silnik graficzny (np. Unreal Engine) i technologia firmy Vizrt świetnie sprawdzają się w przypadku stworzenia nie tylko wirtualnego studio, ale również rekwizytów, które oddają skalę potęgi Matki Natury. Ograniczeniem wykorzystania tej technologii jest tylko wyobraźnia.

Te wizualizacje przyszłości dopiero wkraczają do Polski. Za kilka milionów złotych zakupiła Vizrt telewizja Polsat Sport na potrzeby Ligi Mistrzów oraz Telewizja Polska, która będzie ją wykorzystywać od jesieni w nowym studiu „Wiadomości” i telewizji TVP Info.

Źródło: GeekWeek.pl/The Weather Channel / Fot. The Weather Channel

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas