Rewolucyjne okulary AR nowej generacji trafią do placówek medycznych i naukowych
Magic Leap, firma odpowiedzialna za produkcję okularów rozszerzonej rzeczywistości ogłosiła wczesną listę swoich partnerów, którzy będą korzystać z ich technologii nowej generacji. Magic Leap 2 trafi do placówek naukowych i medycznych.
Rozszerzona rzeczywistość w ostatnich latach jest prężnie rozwijana i staje się coraz bardziej popularnym konceptem wśród przedsiębiorstw technologicznych. Niektórzy uważają nawet, że w przyszłości inteligentne okulary mogą zastąpić smartfony, kradnąc całą ich funkcjonalność. Na rynku dostępnych jest już kilka modeli, które są na wyrost nazywane okularami AR. W rzeczywistości pełnoprawne urządzenia AR nadal są zbyt drogie i nieporęczne, by mogły być używane przez masowego konsumenta. Nie zmienia to jednak faktu, że takie gadżety już istnieją i sprawdzają się jako wygodna pomoc naukowa w medycynie, nauce inżynierii i wielu innych dziedzinach.
Firma Magic Leap zajmująca się produkcją okularów rozszerzonej rzeczywistości właśnie ogłosiła swoich partnerów wśród których znajdują się przedsiębiorstwa specjalizujące się w opiece zdrowotnej. Magic Leap 2 trafią do placówek SentiAR, neurotechnologicznej firmy SyncThink, diagnostycznego przedsiębiorstwa Heru i zajmującego się rozwojem oprogramowania chirurgicznego Brainlab.
Magic Leap 2 jest następcą okularów Magic Leap. Poprzednia wersja urządzenia trafiła do sprzedaży w 2018 roku. Okulary nowej generacji pojawią się na rynku najprawdopodobniej w połowie 2022 roku. Według informacji pozyskanych przez redakcję Bloomberg, urządzenie będzie mniejsze i lżejsze, lecz niestety droższe. Cena Magic Leap to 2,295 dolarów czyli ponad 9 tysięcy złotych.
Peggy Johnson, CEO Magic Leap w rozmowie z Bloomberg zdradził, że ich okulary AR mogą w szczególności przysłużyć się chirurgom i pracownikom produkcyjnym. Firma jest również zainteresowana współpracą z przedsiębiorstwami militarnymi. Wcześniej Magic Leap starało się o kontrakt z siłami zbrojnymi Stanów Zjednoczonych. Jednak ten zgarnął im sprzed nosa Microsoft ze swoimi okularami HoloLens.