Twój telewizor nie należy do gospodarstwa domowego? Masz problem
Netflix nie rzucał słów na wiatr, informując o walce ze współdzieleniem kont. Jak się okazało, firma wdrożyła nowe zasady. Te blokują możliwość korzystania z jednego konta przez osoby mieszkające pod różnymi adresami. W takiej sytuacji wyświetla się komunikat "Twój telewizor nie należy do gospodarstwa domowego".
Spis treści:
Ten telewizor nie jest przypisany do Twojego gospodarstwa domowego Netflix
Komunikat o telewizorze nieprzypisanym do gospodarstwa domowego wyświetla się na platformie Netflix. Ma to miejsce wtedy, gdy np. chcemy zalogować się do konta, które jest używane w różnych lokalizacjach. Nowa polityka firmy ogranicza takie sytuacje. Ma to ograniczyć korzystanie z jednego konta przez wiele osób, np. znajomych z różnych miast.
Wcześniej współdzielenie konta na Netflix było czymś powszechnym. Wspólne opłacanie abonamentu ze znajomymi było bardzo opłacalne i pozwoliło ograniczyć koszt i tak dość drogiej usługi. Wraz z nadejściem zmian, część użytkowników spotkała się z nietypowym komunikatem podczas włączania aplikacji. Co można zrobić w sytuacji, gdy nasz telewizor nie należy do gospodarstwa domowego?
Netflix blokuje konto - co zrobić?
Jeżeli wyświetla wam się komunikat o telewizorze nieprzypisanym do gospodarstwa domowego, to macie dwie możliwości.
Pierwszą z nich sugeruje sam Netflix i trzeba przyznać, nie jest zbyt zadowalająca. Chodzi oczywiście o stworzenie własnego konta, które zostanie "osadzone" w naszej lokalizacji - czyli gospodarstwie domowym.
Zakładanie konta Netflix jest proste, a najważniejszą rzeczą jest dobór odpowiedniego abonamentu. Mamy kilka opcji, a najtańsza z nich to koszt 29 złotych na miesiąc. Mowa o pakiecie podstawowym, który pozwala na oglądanie tylko na jednym ekranie, na dodatek w jakości HD (720p). Droższą opcją jest pakiet standard za 43 zł na miesiąc. Poza tym dostępna jest również opcja premium za 60 zł na miesiąc.
Sprawdź, czy telewizor jest przypisany do gospodarstwa domowego
Drugą opcją jest przypisanie telewizora do danego gospodarstwa domowego. Może okazać się, że nasz sprzęt, na którym chcemy obejrzeć treści z serwisu Netflix nie jest odpowiednio przypisany. Wcale nie musi to oznaczać, że nie będziemy mogli z niego korzystać. Należy przystąpić do procedury weryfikacji. W tym celu potrzebna będzie sieć Wi-Fi i telefon z aparatem.
Na początek upewnijmy się, że telefon i telewizor są podłączone do tej samej sieci Wi-Fi. Następnie na telewizorze w aplikacji Netflix wybieramy opcję "Zmień gospodarstwo domowe" i "Rozwiąż problem z tym telewizorem". Przy pomocy telefonu skanujemy kod QR. W razie problemów możemy wygenerować nowy kod QR, a po pozytywnej weryfikacji aplikacja będzie działać na naszym urządzeniu.
Jak udostępnić konto Netflix rodzinie i znajomym?
O ile bezpłatne współdzielenie konta z osobami mieszkającymi gdzie indziej jest niemożliwe, to istnieje alternatywa. Ta pochodzi bezpośrednio od Netflixa i zakłada, że chcemy podzielić się kontem zgodnie z nowymi zasadami panującymi na platformie.
Aby udostępnić konto Netflix innym osobom, należy przede wszystkim być gotowym na opłatę. Ta wynosi 9,99 zł za jednego użytkownika. Aby tego dokonać, możecie skorzystać z naszego poradnika dot. współdzielenia kont Netflix.
Alternatywną opcję stanowi przycisk "Podróżuję". W ten sposób dajemy znać, że jesteśmy (w teorii) głównymi użytkownikami usługi, ale akurat jesteśmy w trasie - na wakacjach, delegacji. Krótkoterminowo, nie zaś na stałe. To pozwala na odblokowanie aplikacji i naszego konta na danym urządzeniu.
Polecamy na Antyweb | Pomysłowość ludzi nie zna granic. Tak obchodzą blokadę współdzielenia kont na Netflix!