Odwołane loty i koszmar podróżnych z Polski. Co z odszkodowaniem?

Opóźniony i odwołany lot a prawa pasażera. Co warto wiedzieć?
Opóźniony i odwołany lot a prawa pasażera. Co warto wiedzieć?123rf.com123RF/PICSEL

Koszmar podróżnych. Zła pogoda, cisza nocna na lotnisku

Lot ze Splitu do Katowic został odwołany. Utrudnieniem dla podróżnych okazała się wówczas m.in. cisza nocna na lotnisku.
Lot ze Splitu do Katowic został odwołany. Utrudnieniem dla podróżnych okazała się wówczas m.in. cisza nocna na lotnisku.flightera.netmateriał zewnętrzny

Odwołane loty Wizz Air. Komentarz linii lotniczych

Wizz Air oferuje wiele lotów z Polski. Liniami lotniczymi można się dostać m.in. do Barcelony, Londynu czy właśnie Splitu. Jak w przypadku każdych linii lotniczych, zdarzają się jednak problemy z lotami. Jak sobie wówczas radzić?
Wizz Air oferuje wiele lotów z Polski. Liniami lotniczymi można się dostać m.in. do Barcelony, Londynu czy właśnie Splitu. Jak w przypadku każdych linii lotniczych, zdarzają się jednak problemy z lotami. Jak sobie wówczas radzić?123RF/PICSEL

Opóźniony, alternatywny i odwołany lot a prawa pasażerów

  • posiłki i napoje — proporcjonalnie do czasu oczekiwania;
  • zakwaterowanie — jeśli pasażerowie muszą czekać na lot przez noc, linie lotnicze powinny zorganizować nocleg oraz transport między lotniskiem a hotelem;
  • dostęp do środków komunikacji — co najmniej dwa darmowe połączenia telefoniczne, faksy lub e-maile.

Kiedy można domagać się zwrotu kosztów od linii lotniczych?

Jak skutecznie ubiegać się o zwrot kosztów dodatkowych?

  • Zachowaj paragony i faktury: Upewnij się, że masz wszystkie dokumenty potwierdzające wydatki związane z odwołaniem lotu, takie jak rachunki za hotel, wyżywienie, transport, a także nowe bilety lotnicze, jeśli musiałeś je kupić.
  • Zachowaj bilety i dokumenty podróży: Przechowaj oryginalne bilety lotnicze, karty pokładowe oraz wszelką korespondencję z linią lotniczą, która może być dowodem na odwołanie lotu.
  • Skontaktuj się z linią lotniczą i złóż formalną reklamację przedstawiając swoje roszczenie o zwrot kosztów dodatkowych. Opisz dokładnie sytuację, dołączając kopie wszystkich dowodów poniesionych kosztów.
  • Wskaż swoje prawa: W reklamacji powołaj się na Rozporządzenie (WE) nr 261/2004, które reguluje prawa pasażerów w przypadku odwołania lotu. Przewoźnik jest zobowiązany do pokrycia kosztów wynikłych z odwołania lotu, jeśli te są bezpośrednio związane z tą sytuacją.
  • Czas rozpatrywania: Linie lotnicze mają zwykle 30 dni na odpowiedź na reklamację, jednak proces ten może się wydłużyć, zwłaszcza w przypadku dużej liczby zgłoszeń.
  • Skorzystaj z pomocy prawnej. W razie problemów ze uzyskaniem zwrotu kosztów możesz skontaktować się z firmami, które specjalizują się w obronie praw pasażerów.
Astronauci utknęli na ISS. W jakich warunkach spędzą kilka miesięcy?© 2024 Associated Press