Zobaczcie, jak wygląda w środku i jeździ elektryczna Izera w wersji Hatchback [FILM]

Wiemy już, kiedy i gdzie będzie produkowana Izera, pierwszy polski samochód elektryczny, który budzi mnóstwo emocji, a za chwilę będziecie mogli przyjrzeć się mu z bliska i zobaczyć go w akcji.

Zobaczcie, jak wygląda w środku i jeździ elektryczna Izera w wersji Hatchback [FILM]
Zobaczcie, jak wygląda w środku i jeździ elektryczna Izera w wersji Hatchback [FILM]Geekweek - import

Po pierwszej prezentacji pojazdów Izera w wersji Hatchback i SUV, natychmiast pojawiły się głosy sceptyków, że projekt ten upadnie szybciej, niż powstał. Rzeczywistość okazała się jednak zupełnie inna. Już po 4 miesiącach od premiery, pierwszy prototyp pojawił się na jednej z publicznych dróg, gdzie prowadzono jego testy. Teraz możecie zobaczyć go w środku i podczas jazdy. Zachęcamy Was do obejrzenia materiału od początku do końca.

Chociaż mówimy wciąż o pojeździe w wersji testowej, to mamy do czynienia w pełni funkcjonalnym elektryku, do którego nie tylko można wejść, ale nawet się nim przejechać. Przypominamy, że produkcja Izery Hatchback rozpocznie się za 3 lat, ale już teraz samochód istnieje i jest rozwijany. O tym możecie przekonać się na poniższym materiale filmowym.

Spółka Electromobility Poland, która odpowiedzialna jest za cały projekt od początku do końca, poinformowała w grudniu, że pojazdy będą produkowane na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Jaworznie. Produkcja ma ruszyć w 2024 roku. Najpierw musi jednak powstać fabryka. Budowa ma rozpocząć się pod koniec roku. Mówimy tutaj od ogromnym przedsięwzięciu, jednym z największych w historii Polski.

Hatchback i SUV mają dysponować zasięgiem ok. 400 kilometrów (WLTP), przyspieszać do setki w 8 sekund i rozwijać prędkość maksymalną do 160 km/h. Ładownie pojazdy ma trwać ok. 2 godziny. ElectroMobility Poland zapowiedziało, że oba w pełni elektryczne pojazdy trafią do seryjnej produkcji już w 2024 roku. Firma planuje jednak, że w przyszłości pojawią się jeszcze trzy inne pojazdy.

Izera nie będzie dostępna w tradycyjnej sprzedaży. Może to być dość kontrowersyjny krok EMP, ale eksperci ze świata motoryzacji uważają, że taka będzie przyszłość. W pełni elektryczne samochody będzie można tylko wynająć lub będą dostępne w ramach usług car-sharingu. Jest też opcja pojawienia się ich we flotach firmowych oraz korporacjach taksówkarskich. Cena wynajmu ma być bardzo korzystna. Mówi się o kwocie dużo niższej, niż rata za samochód o podobnej klasie.

Co ciekawe, w połowie listopada Izera w wersji hatchback przejechała się Południową Obwodnicą Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła udostępnić niebawem oddaną do użytku drogę S2 do testów i sesji zdjęciowej polskiego pojazdu elektrycznego, który ma odmienić nie do poznania rynek motoryzacyjny w naszym kraju i skierować go na ekologiczne tory.

Źródło: GeekWeek.pl/Muzeum Skarb Narodu/YouTube / Fot. Muzeum Skarb Narodu/YouTube

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas