Propozycja modernizacji. Czy Mi-24 odzyska zęby?

Sytuacja polskiego lotnictwa śmigłowcowego nie jest taka dobra, jak chciałoby to widzieć Ministerstwo Obrony. Braki próbuje się zamaskować modernizacjami. Konsorcjum spółek PGZ wraz z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych (ITWL) oraz izraelskim koncernem Rafael Advanced Defense Systems zaprezentowały na kieleckich targach MSPO 2019 propozycję modernizacji śmigłowców uderzeniowych Mi-24D/W, należących do Wojska Polskiego. Celem prac ma być odbudowa potencjału bojowego śmigłowców Mi-24. Śmigłowce mają odzyskać zdolność do zwalczania celów pancernych i opancerzonych (również poruszających się), prowadzenia obserwacji, rozpoznania oraz dowodzenia operacjami z powietrza oraz zwalczania celów powietrznych. Śmigłowiec wyposażony w nowe, polskie, oprogramowanie będzie mógł również komunikować się z bezpilotowymi statkami latającymi produkowanymi przez ITWL. Zakres modernizacji obejmuje zabudowę nowoczesnych systemów wykrywania, ostrzegania i przeciwdziałania przed opromieniowaniem wiązką, nowe systemy łączności, uzbrojenie, systemy łączności i nawigacji bezwładnościowej, instrumenty dostosowane do lotów w goglach noktowizyjnych (w tym nowoczesne wyświetlacze wielofunkcyjne, będące rozwinięciem tych zastosowanych w SW3 Głuszec), unowocześniony celownik przezierny oraz głowicę elektrooptyczną z dalmierzem i laserowym wskaźnikiem celu.

article cover
Jakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl

Propozycja modernizacji. Czy Mi-24 odzyska zęby?

Sytuacja polskiego lotnictwa śmigłowcowego nie jest taka dobra, jak chciałoby to widzieć Ministerstwo Obrony. Braki próbuje się zamaskować modernizacjami. Konsorcjum spółek PGZ wraz z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych (ITWL) oraz izraelskim koncernem Rafael Advanced Defense Systems zaprezentowały na kieleckich targach MSPO 2019 propozycję modernizacji śmigłowców uderzeniowych Mi-24D/W, należących do Wojska Polskiego. Celem prac ma być odbudowa potencjału bojowego śmigłowców Mi-24. Śmigłowce mają odzyskać zdolność do zwalczania celów pancernych i opancerzonych (również poruszających się), prowadzenia obserwacji, rozpoznania oraz dowodzenia operacjami z powietrza oraz zwalczania celów powietrznych. Śmigłowiec wyposażony w nowe, polskie, oprogramowanie będzie mógł również komunikować się z bezpilotowymi statkami latającymi produkowanymi przez ITWL. Zakres modernizacji obejmuje zabudowę nowoczesnych systemów wykrywania, ostrzegania i przeciwdziałania przed opromieniowaniem wiązką, nowe systemy łączności, uzbrojenie, systemy łączności i nawigacji bezwładnościowej, instrumenty dostosowane do lotów w goglach noktowizyjnych (w tym nowoczesne wyświetlacze wielofunkcyjne, będące rozwinięciem tych zastosowanych w SW3 Głuszec), unowocześniony celownik przezierny oraz głowicę elektrooptyczną z dalmierzem i laserowym wskaźnikiem celu.

ITWL zaprojektowało na potrzeby modernizacji Uniwersalny System Pokładowy do Zwiększania Potencjału Bojowego Śmigłowców Wojskowych. Pilot i operator uzbrojenia moga wyświetlać najważniejsze dane na na wielofunkcyjnych ekranach zabudowanych w obydwu kabinach
Przednia kabina z zabudowanym ekranem wielofunkcyjnym i przebudowanym drążkiem sterowniczymJakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl
Nowy ekran wyświetlający ostrzeżenia o opromieniowaniu śmigłowca wiązką radarowąJakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl
Celownik przezierny Mi-24 został zmodernizowany do funkcjonalności wyświetlacza HUD, piloci moga równiez wykorzystywać Nahełmowe Systemy Wyswietlania Parametrów Lotu CyklopJakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl
Zmodernizowane śmigłowce mają zostać uzbrojone w ppk rodziny SPIKE oraz niekierowane pociski rakietowe i pociski przeciwlotnicze Piorun bardzo krótkiego zasięgu produkowane przez MeskoJakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl
Pakiet modernizacyjny MI-24 ma przywrócić zdolności bojowe polskim śmigłowcom szturmowym do czasu pozyskania nowej platformy w ramach programu KrukJakub Link-LenczowskiMilmag / Interia.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas