Reklama

Uważaj, żeby nie przedawkować

Przedawkowanie paracetamolu grozi uszkodzeniem wątroby i innymi problemami ze zdrowiem - ostrzegają lekarze z Uniwersytetu w Edynburgu.

Dodają, że nie chodzi o jednorazowe przyjęcie gigantycznej dawki. Bardzo niebezpieczne jest zażywanie niewielkich ilości tego leku zbyt często.Paracetamol to lek przeciwbólowy i przeciwgorączkowy, uważany za skuteczny, a przy tym bezpieczny. Bardzo łatwo wchłania się przez układ pokarmowy i nie powoduje jego uszkodzeń. Mogą go stosować zarówno dorośli, jak i dzieci. Jest sprzedawany bez recepty pod różnymi postaciami: jako tabletki, syrop lub czopki. Cieszy się ogromną popularnością.

Lepiej więcej, ale rzadko

Wiele osób nawet nie wie, że można go łatwo przedawkować. Lek ten w zbyt dużych ilościach poważnie uszkadza wątrobę. Szkoccy lekarze z Uniwersytety w Edynburgu odkryli, że problem ten dotyczy zwłaszcza pacjentów przyjmujących paracetamol zbyt często przez dłuższy czas. Jednorazowe zażycie nawet bardzo dużej dawki jest mniej niebezpieczne.

Reklama

Bezpieczna dawka

Należy też uważać na mieszanie leków - paracetamol łatwo wchodzi w reakcje ze środkami przeciwwirusowymi. Ich jednoczesne stosowanie może prowadzić nawet do śmierci.

Bezpieczna dawka paracetamolu dla osoby dorosłej wynosi maksymalnie 4 g na dobę.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama