Jak sprawdzić, gdzie jest pociąg? Nowość w aplikacji

Oprac.: Agnieszka Kasprzyk

Aktualizacja

Podróże pociągiem właśnie stały się prostsze, a przynajmniej mniej zagadkowe. Po optymalizacji Portal Pasażera nie tylko działa sprawniej, ale zyskał też praktyczną funkcję. Dzięki niej podróżni będą mogli na bieżąco śledzić ruch składów i dowiedzieć się, gdzie jest ich pociąg. To bardzo przydatna informacja w realiach wiecznie spóźniających się w Polsce pociągów.

Aplikacja Portal Pasażera sprawdzi, gdzie jest twój pociąg.
Aplikacja Portal Pasażera sprawdzi, gdzie jest twój pociąg.PKP PKLmateriał zewnętrzny

Aplikacja podpowie, gdzie jest pociąg

PKP właśnie zoptymalizowały aplikację Portal Pasażera, dodając funkcje przydatne dla pasażerów. Po ściągnięciu aplikacji na telefon można skorzystać z opcji "Trasa na mapie" lub "Pociąg na mapie", które zyskały wiele ulepszeń. "Trasa na mapie" pozwala na śledzenie trasy pociągów, zaznaczając jednocześnie informacje o opóźnieniach, utrudnieniach i komunikacji zastępczej.

Z kolei funkcja "Pociąg na mapie" pozwala dzięki aplikacji sprawdzić, gdzie jest pociąg. Śledzenie trasy składu w czasie rzeczywistym jest możliwe dzięki sygnałowi GPS. Szkopuł tkwi w tym, że nie wszystkie pociągi posiadają GPS, to jednak ma się sukcesywnie zmieniać.

Jak korzystać z aplikacji?

Aby skorzystać z nowych funkcji aplikacji Portal Pasażera i dowiedzieć się, gdzie jest pociąg, trzeba znać jego numer. Znajduje się on na bilecie zakupionym zarówno w kasie, jak i w formie elektronicznej. Wystarczy kliknąć opcję "Pociąg na mapie", a następnie wpisać jego numer, aby wyświetliło się miejsce, w którym znajduje się skład. Dzięki temu pasażerowie są w stanie oszacować, ile jeszcze zostało do przyjazdu ich pociągu na peron.

Inne funkcje i ulepszenia aplikacji Portal Pasażera

Aplikacja Portal Pasażera po ulepszeniach działa stabilniej i jest bardziej przyjazna dla odbiorców. Menu jest intuicyjne i pozwala nie tylko na odpowiedź na pytanie "Gdzie jest mój pociąg?". Podróżni dzięki platformie mogą wyszukiwać połączenia i kupować bilety, znaleźć składy z udogodnieniami dla niepełnosprawnych oraz sprawdzić aktualną sytuację na torach.

Aplikacja informuje też o opóźnieniach oraz utrudnieniach na interesujących pasażera trasach czy stacjach. Zmiany rozkładu jazdy platforma zawiera na 21 dni przed ich wprowadzeniem w życie. Wprowadzenie nowych serwerów sprawiło, że Portal Pasażera ładuje się szybciej i nie zawiesza się nawet przy dużych obciążeniach.

Od akrylu po sztuczną inteligencję – jak technologia kształtuje sztukęmateriały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas