Jak sprawdzić, gdzie jest pociąg? Nowość w aplikacji
Oprac.: Agnieszka Kasprzyk
Podróże pociągiem właśnie stały się prostsze, a przynajmniej mniej zagadkowe. Po optymalizacji Portal Pasażera nie tylko działa sprawniej, ale zyskał też praktyczną funkcję. Dzięki niej podróżni będą mogli na bieżąco śledzić ruch składów i dowiedzieć się, gdzie jest ich pociąg. To bardzo przydatna informacja w realiach wiecznie spóźniających się w Polsce pociągów.
Spis treści:
Aplikacja podpowie, gdzie jest pociąg
PKP właśnie zoptymalizowały aplikację Portal Pasażera, dodając funkcje przydatne dla pasażerów. Po ściągnięciu aplikacji na telefon można skorzystać z opcji "Trasa na mapie" lub "Pociąg na mapie", które zyskały wiele ulepszeń. "Trasa na mapie" pozwala na śledzenie trasy pociągów, zaznaczając jednocześnie informacje o opóźnieniach, utrudnieniach i komunikacji zastępczej.
Z kolei funkcja "Pociąg na mapie" pozwala dzięki aplikacji sprawdzić, gdzie jest pociąg. Śledzenie trasy składu w czasie rzeczywistym jest możliwe dzięki sygnałowi GPS. Szkopuł tkwi w tym, że nie wszystkie pociągi posiadają GPS, to jednak ma się sukcesywnie zmieniać.
Jak korzystać z aplikacji?
Aby skorzystać z nowych funkcji aplikacji Portal Pasażera i dowiedzieć się, gdzie jest pociąg, trzeba znać jego numer. Znajduje się on na bilecie zakupionym zarówno w kasie, jak i w formie elektronicznej. Wystarczy kliknąć opcję "Pociąg na mapie", a następnie wpisać jego numer, aby wyświetliło się miejsce, w którym znajduje się skład. Dzięki temu pasażerowie są w stanie oszacować, ile jeszcze zostało do przyjazdu ich pociągu na peron.
Inne funkcje i ulepszenia aplikacji Portal Pasażera
Aplikacja Portal Pasażera po ulepszeniach działa stabilniej i jest bardziej przyjazna dla odbiorców. Menu jest intuicyjne i pozwala nie tylko na odpowiedź na pytanie "Gdzie jest mój pociąg?". Podróżni dzięki platformie mogą wyszukiwać połączenia i kupować bilety, znaleźć składy z udogodnieniami dla niepełnosprawnych oraz sprawdzić aktualną sytuację na torach.
Aplikacja informuje też o opóźnieniach oraz utrudnieniach na interesujących pasażera trasach czy stacjach. Zmiany rozkładu jazdy platforma zawiera na 21 dni przed ich wprowadzeniem w życie. Wprowadzenie nowych serwerów sprawiło, że Portal Pasażera ładuje się szybciej i nie zawiesza się nawet przy dużych obciążeniach.