Teraz to TikTok kopiuje Instagrama i wprowadza... Photo Mode?
W popularnej aplikacji społecznościowej, której treści dotychczas opierały się na krótkich filmach, zachodzą zmiany. Już nie tylko wideo - na TikToku dodamy także zdjęcia i skorzystamy z większego limitu znaków.
Nie od dziś wiadomo, że twórcy aplikacji chcą zdobyć naszą uwagę i prześcignąć konkurencję. Jedną z dróg, która ma w tym pomagać, jest... wzajemne kopiowanie funkcji, które są dostępne na różnych platformach. I tak się faktycznie dzieje - media społecznościowe są do siebie bardzo podobne i oferują bliźniacze opcje, a za tym, kto był pierwszy, czasem już trudno nadążyć.
Jednymi z najpopularniejszych aplikacji są Instagram i TikTok. Instagram opierał się na początku na fotografiach, którymi dzielili się użytkownicy, TikTok natomiast zadebiutował z krótkimi filmami. Firmy jednak nie mogły pozwolić na to, by któraś z nich została w tyle - i tak oto Instagram wprowadził "rolki", czyli, tak, dokładnie, krótkie wideo, które obecnie ku niezadowoleniu użytkowników mają według twórców dominować w aplikacji. Konkurencja TikToka urosła zatem w siłę i, jak się okazuje, ByteDance nie mogło pozostawić tego bez odpowiedzi.
Od teraz na TikToka użytkownicy poza filmami dodadzą także zdjęcia w ramach Photo Mode. Nowe posty ze zdjęciami, które mogą zawierać także muzykę, pojawią się w zakładce "Dla Ciebie", wraz z krótkimi wideo. Dodatkowo, jak mówi firma, aby twórcy mogli bardziej wyrazić siebie i głębiej połączyć się z innymi, zwiększono limit znaków, jakie można wykorzystać w poście - teraz można ich użyć 2200 (czyli... dokładnie tyle, ile na Instagramie).
Wprowadzenie Photo Mode sprawia, że zakładka "Dla Ciebie" bardzo przypomina Instagrama. Jak jednak czytamy na łamach "Mashable", funkcja wcale nie inspiruje twórców do większej kreatywności, a raczej powoduje, że te same treści, np. memy, które znamy z Insta, pojawiają się teraz także na TikToku.
Warto też wspomnieć, że zdaje się nie tylko TikTok przeliczył się z tym, co może dać wprowadzenie konkretnych opcji. Instagram spodziewał się, że rolki odmienią aplikację na lepsze, twórcy swoją uwagę w ogromnej mierze skupiają na ich rozwoju, ale użytkownicy wcale nie są zadowoleni z tej zmiany i firma zmaga się z problemami z ich zaangażowaniem. "The Wall Street Journal" informował niedawno, że TikTok znacznie przewyższa instagramowe rolki w dziennym czasie oglądania.