Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów na promowanie marki w Internecie. Czy wiesz jednak, dlaczego warto zainwestować w ten proces i co można dzięki niemu osiągnąć?

Promocja w sieci to przede wszystkim wartościowa, angażująca treść
Promocja w sieci to przede wszystkim wartościowa, angażująca treśćmateriały promocyjne

Pozycjonowanie stron - na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces z zakresu marketingu cyfrowego polegający na zwiększaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje wiele narzędzi reklamowych i technik optymalizacyjnych mających na celu zbudowanie ruchu w witrynie oraz pozyskanie nowych odbiorców.

Warto zaznaczyć, że pozycjonowanie jest dość skomplikowane. Początkującym w branży SEO często trudno samodzielnie wdrożyć działania promocyjne. Jeśli też masz taki problem, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji, takiej jak iCEA Group, dzięki której z pewnością osiągniesz sukces w Internecie.

Pozycjonowanie składa się z wielu działań, które powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb marki. Niemniej jednak każda strategia SEO powinna uwzględniać techniki z następujących obszarów:

  • on-page SEO,
  • off-page SEO,
  • optymalizacji technicznej.

On-page SEO to działania związane z tworzeniem treści i optymalizacją pod kątem słów kluczowych popularnych w danej branży.

Off-page SEO dotyczy z kolei procesów promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej, takich jak link building i social media marketing.

W skład optymalizacji technicznej wchodzą natomiast praktyki mające na celu zwiększenie użyteczności strony, aby użytkownicy mogli bezproblemowo korzystać z jej zasobów.

Co obejmuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie jest nieco złożone, a każda strategia obejmuje wykorzystanie odmiennych działań. Jeśli jednak chcesz uzyskać najlepsze efekty, postaw na sprawdzone metody optymalizacyjne, które sprawdzą się zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw.

Link building

Kluczowym aspektem pozycjonowania jest budowanie linków. Są one bezpośrednim generatorem ruchu na stronie oraz zwiększają autorytet domeny. Skup się więc na pozyskiwaniu wartościowych łączy z wiarygodnych witryn.

Najlepszym sposobem na budowanie linków jest ich naturalne pozyskiwanie. Niemniej jednak warto wykorzystać kilka innych technik, dzięki którym link building przyniesie jeszcze lepsze efekty. Są to:

  • blogowanie gościnne, 
  • aktywność w social mediach,
  • katalogowanie,
  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych.

Content marketing

Promocja w sieci to przede wszystkim wartościowa, angażująca treść. Wysokiej jakości content korzystnie wpływa na decyzje zakupowe odbiorców oraz poprawia wizerunek marki, dzięki czemu więcej osób uznaje ją za wiarygodną.

Pamiętaj, że na skuteczność treści wpływa przede wszystkim strategia słów kluczowych. Skorzystaj więc z łatwych w obsłudze narzędzi, takich jak Google Search Console, Google Analytics czy Keyword Tool i zidentyfikuj popularne w branży frazy. Dzięki nim przekaz dotrze do osób zainteresowanych Twoją ofertą, a pozycjonowanie przyniesie oczekiwane rezultaty.

Screen ze strony keywordtool.io
Screen ze strony keywordtool.iomateriały promocyjne

Optymalizacja techniczna

Pamiętaj, że pozycjonowanie stron to nie tylko linki zwrotne i słowa kluczowe. Aby zdobyć zaufanie konsumentów, a także ułatwić robotom wyszukiwarki indeksowanie zawartości witryny, musisz zoptymalizować ją pod kątem technicznym.

Jednym z najważniejszych aspektów jest wówczas poprawa czasu ładowania. Im szybciej użytkownicy uzyskają dostęp do zawartości serwisu, tym większe szanse, że zdecydują się na konwersję.

Nie zapominaj też o optymalizacji strony pod kątem mobilnym. Większość konsumentów korzysta z sieci z poziomu telefonów komórkowych, dlatego każda witryna powinna być dostosowana do ich funkcjonalności.

W ramach optymalizacji technicznej zadbaj też o takie aspekty, jak:

  • poprawność metadanych,
  • czytelność treści,
  • jakość zdjęć,
  • system nawigacji.

Pozycjonowanie - dlaczego warto się na nie zdecydować?

Pozycjonowanie jest jednym z najlepszych sposobów na promowanie marki w Internecie. Ważną zaletą tego procesu jest stosunkowo niski koszt realizacji w porównaniu z tradycyjnymi środkami, takimi jak radio, prasa czy telewizja.

Ponadto specyfika marketingu cyfrowego sprawia, że kampanię optymalizacyjną można monitorować w czasie rzeczywistym oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Dzięki temu inwestycja przynosi jeszcze większy zysk.

Istnieje wiele innych, typowych dla pozycjonowania zalet. Oto najważniejsze z nich:

  • większa świadomość marki w sieci,
  • wyższa pozycja strony w wyszukiwarce,
  • lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większe zaufanie do marki i świadczonych przez nią usług,
  • większy ruch na stronie internetowej,
  • dynamiczny rozwój biznesu online.

Pamiętaj, że działalność w sieci nie zapewni Ci satysfakcjonujących efektów, jeśli nie wdrożysz technik z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Regularnie analizuj więc zmiany w algorytmach Google, śledź aktualne trendy i badaj oczekiwania konsumentów, aby wiedzieć, jakie działania zapewnią Ci wzrost konwersji w danym czasie.

Czy pozycjonowanie jest opłacalnym procesem?

Pozycjonowanie jest jednym z najczęściej wybieranych sposobów promowania produktów i usług w Internecie. Trudno się temu dziwić. Stosunkowo niskie koszty realizacji oraz wiele zalet SEO zachęcają przedsiębiorców do realizacji tego procesu. Często pojawia się jednak pytanie: czy pozycjonowanie jest w ogóle opłacalne?

Prawda jest taka, że stosując tradycyjne środki reklamy, trudno będzie Ci uzyskać efekty, jakie gwarantuje pozycjonowanie stron internetowych. Ponadto  coraz więcej osób rezygnuje z oglądania telewizji czy słuchania radia, poświęcając czas na aktywność w sieci. Inwestycja w SEO jest więc najlepszym, co możesz zrobić dla swojej firmy, jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży.

Pamiętaj, że pozycjonowanie będzie opłacalne tylko wtedy, gdy zostanie zrealizowane kompleksowo. Skorzystaj więc z pomocy doświadczonych ekspertów, dzięki którym z pewnością uzyskasz widoczność w wyszukiwarce i pokonasz branżowych rywali.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas