Ważna zmiana dla klientów PKO BP. Chodzi o przelewy z konta

Oprac.: Agnieszka Boreczek

Klientów PKO Banku Polskiego, ale nie tylko, zelektryzowała wiadomość o podjętej decyzji, która będzie obowiązywać od 6 maja 2025 roku. Chodzi o zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, a konkretnie limitach na przelewy internetowe. Czym podyktowana jest zmiana? Co to oznacza dla osób, które mają konto w PKO BP? Wyjaśniamy.

Zmiana limitów to forma zabezpieczenia klientów PKO BP.
Zmiana limitów to forma zabezpieczenia klientów PKO BP.PKO BPmateriały prasowe

Dlaczego wprowadzenie nowych limitów jest ważne?

Za szybkim postępem technologicznym kryje się nie tylko szansa dla nas i nadzieja na łatwiejszy dostęp do usług bankowych, ale też niestety kwitnąca cyberprzestępczość. Hakerzy i internetowi oszuści coraz częściej wykorzystują nieuwagę i brak świadomości użytkowników, aby dokonywać wyłudzeń.

Według raportów NASK, liczba incydentów cyberprzestępczości w Polsce wzrosła z 30 tysięcy w 2021 roku do ponad 80 tysięcy w 2023 roku. PKO Bank Polski, zdając sobie sprawę z rosnących zagrożeń, wprowadza narzędzia mające na celu ochronę środków finansowych swoich klientów.

Nowy regulamin bankowości elektronicznej, który wejdzie w życie 6 maja 2025 roku, obejmuje m.in. wprowadzenie dziennych limitów na przelewy internetowe. Zmiany te mają pomóc klientom lepiej zabezpieczyć swoje środki przed skutkami potencjalnych ataków oszustów.

Nowe limity przelewów w iPKO. Co muszą wiedzieć klienci?

Istotnym zapisem nowego regulaminu są dzienne limity na przelewy realizowane w serwisie internetowym iPKO.

Domyślny limit dzienny:

  • Od 6 maja 2025 roku wyniesie 10 tysięcy złotych.
  • Klienci, którzy dotychczas mieli wyższe limity, będą mieli je automatycznie obniżone do tej kwoty.

Maksymalny limit dzienny:

  • Może wynosić nawet 300 tysięcy złotych.
  • Wysokość maksymalnego limitu będzie uzależniona od narzędzi autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, z których korzysta klient.

Indywidualne ustalanie limitów:

Klienci potrzebujący wyższych limitów niż 300 tysięcy złotych będą mogli negocjować je bezpośrednio z bankiem.

Każdy klient będzie mógł samodzielnie dostosować limit dzienny w serwisie iPKO – zarówno obniżyć go, jak i podnieść do wartości maksymalnej.

Jak podnieść limit do maksymalnej wartości?

PKO Bank Polski podkreśla, że korzystanie z narzędzi autoryzacyjnych zwiększa bezpieczeństwo i umożliwia ustawienie wyższego limitu dziennego. Aby uzyskać maksymalny limit, klienci powinni:

  • korzystać z mobilnej autoryzacji w aplikacji iPKO,
  • włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO, które analizuje wybrane cechy zachowania użytkownika.

Więcej niż limity. PKO mówi stop oszustwom w internecie

PKO Bank Polski od lat wdraża innowacyjne rozwiązania zwiększające ochronę klientów w internecie. W ostatnim czasie wprowadzono m.in. obsługę kluczy bezpieczeństwa, weryfikację tożsamości pracownika banku czy edukację klientów poprzez kampanie informacyjne uczulające na metody stosowane przez oszustów, np. „Scamming Out! Stop oszustwom internetowym”. Organizowane są nawet spotkania stacjonarne dla różnych grup wiekowych, w tym dla seniorów, którzy często są bardziej narażeni na manipulacje. Dzięki takim inicjatywom klienci zdobywają wiedzę o tym, jak unikać pułapek cyberprzestępców.

Tańczące konie z Portugalii. Sztuka jeździecka na liście UNESCO© 2025 Associated Press