Revolut wprowadza rewolucyjną nowość w aplikacji

Oprac.: Tomasz Wróblewski
Revolut wprowadza nową funkcję, która zapewni klientom jeszcze większe bezpieczeństwo. Dzięki połączeniom bezpośrednio w aplikacji (In-App calls), będą mieli pewność, że rozmawiają z prawdziwym przedstawicielem banku. To skuteczna ochrona przed oszustami, którzy często podszywają się pod pracowników banków, aby wyłudzić dane osobowe i pieniądze.

Czy wiesz, że oszuści często podszywają się pod banki, żeby wyciągnąć od nas pieniądze? Revolut, z którego korzysta obecnie 4 miliony Polaków, wie o tym problemie. Właśnie dlatego stworzył nową funkcję w aplikacji, dzięki której rozmowy z konsultantami będą bezpieczniejsze.
Jak działa In-App calls w Revolucie?
Wyobraź sobie, że potrzebujesz pomocy i chcesz porozmawiać z konsultantem Revolut. Zamiast odbierać tajemnicze połączenia od nieznanych numerów, teraz wszystkie rozmowy będą inicjowane bezpośrednio w aplikacji.
Dzięki temu każdy klient Revoluta będzie miał pewność, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku, a nie z oszustem.
Dlaczego to takie ważne?
Oszuści są bardzo przebiegli i potrafią świetnie udawać pracowników banków. To tzw. spoofing. Nowa funkcja w aplikacji Revolut to dodatkowa warstwa ochrony, która utrudni im życie. Dzięki niej łatwiej będzie rozpoznać prawdziwe połączenie od fałszywego i uniknąć utraty pieniędzy.
Na razie In-App Calls to usługa dostępna dla klientów indywidualnych, wkrótce pojawi się też w Revolut Business (usługi dla firm).
Oszustwa polegające na podszywaniu się pod instytucje lub osoby, mogą stanowić dla klientów duże zagrożenie. Najbardziej efektywnym sposobem przeciwdziałania, jest wyrwać ofiarę spod wpływu oszusta i iluzji, w jakiej się znajduje, zanim dojdzie do przekazania pieniędzy
Jeśli klient odbierze zwykłe, nieplanowane, połączenie telefoniczne od kogoś podającego się za Revolut - najlepiej odłożyć telefon i sprawdzić w aplikacji czy dzwoniący jest tym, za kogo się podaje.
Odebranie połączenia z wewnątrz aplikacji Revolut daje gwarancję, że rozmawiamy z konsultantem, a nie oszustem.
Jak to działa w innych bankach?
Inne banki stosują również rozwiązania przed tzw. spoofingiem. Przykładowo, jeśli dzwonimy do banku albo konsultant dzwoni z ofertą do nas, możemy (a nawet powinniśmy) zweryfikować jego tożsamość w aplikacji.
Podczas takiej rozmowy możemy poprosić pracownika o to, by zweryfikował się w aplikacji. Jeśli to zrobi, to po chwili dostaniemy powiadomienie z jego danymi. Gdy wszystko się zgadza, możemy kontynuować bezpiecznie rozmowę.
Takie rozwiązanie oferuje m.in. PKO BP w aplikacji IKO, Pekao w aplikacji PeoPay, mBanku, ING, Credit Agricole czy Banku Pocztowego.