Dwupłatowiec najszybszym i najcichszym samolotem świata
Naukowcy z Tohoku University pracują nad projektem naddźwiękowego samolotu, którego konstrukcja całkowicie wyeliminuje tzw. grom dźwiękowy - charakterystyczny huk towarzyszący przekraczaniu prędkości 1 Macha.

Misora (z japońskiego "niebo") na razie jest tylko konceptem. Wyglądem nawiązuje jednak do samolotów z lat trzydziestych - klasycznych dwupłatowców. Ta niezwykła konstrukcja, przynajmniej teoretycznie, sprawi że maszyna przekroczy barierę 1 Ma bez charakterystycznego grzmotu. Kluczowe znaczenie ma tutaj odpowiednie pokierowanie powietrza. Inżynierowie starają się aby kadłub stawiał jak najmniejszy opór, a przy tym miał możliwie największą siłę nośną.
Tokijscy uczeni twierdzą, że Misora będzie mógł podróżować z prędkością równą 5 Ma, czyli około 6400 km/h. Zużyje przy tym o połę mniej paliwa niż konwencjonalne naddźwiękowe maszyny. Wspomniana prędkość pozwoli pokonać trasę z Los Angeles do Nowego Jorku lub z Nowego Jorku do Londynu w niecałą godzinę.
Projekt Japończyków różni się od tego, co proponują amerykańskie firmy lotnicze i NASA. Według tych drugich idealnym model powinien być długi, smukły oraz zaczynać się od spiczastego nosa. Kto ma rację? To okaże się w przyszłości.