8 najtragiczniejszych katastrof lotniczych. Wydarzyły się w Polsce!

Przedstawiamy największe katastrofy lotnicze w historii Polski
Przedstawiamy największe katastrofy lotnicze w historii Polski@Flyboy_PeteTwitter
Przedstawiamy największe katastrofy lotnicze w historii Polski
Przedstawiamy największe katastrofy lotnicze w historii Polski@Flyboy_PeteTwitter

Katastrofa pod Suścem 1936. Pierwsza katastrofa samolotu pasażerskiego w Polsce

Lockheed L-10 Electra linii PLL LOT
Lockheed L-10 Electra linii PLL LOTNarodowe Archiwum Cyfrowe
Wśród dziewięciu ludzi, którym udało się przeżyć katastrofę byli m.in. pilot Jonikas (na zdjęciu), inż. Stefan Krzyczkowski, dyrektor techniczny PLL LOT, Stefan Ryniewicz konsul RP w Rydze, czy Tadeusz Piszczkowski, były konsul w Tel Awiwie
Wśród dziewięciu ludzi, którym udało się przeżyć katastrofę byli m.in. pilot Jonikas (na zdjęciu), inż. Stefan Krzyczkowski, dyrektor techniczny PLL LOT, Stefan Ryniewicz konsul RP w Rydze, czy Tadeusz Piszczkowski, były konsul w Tel AwiwieNarodowe Archiwum Cyfrowe

Katastrofa pod Tuszynem 1951. Tajemnica PRL-u

Li-2 w liniach PLL LOT
Li-2 w liniach PLL LOTNarodowe Archiwum Cyfrowe

Zobacz również:

    Katastrofa na Okęciu 1962. Upadek dumy polskiego lotnictwa

    Vickers Viscount 804 linii PLL LOT
    Vickers Viscount 804 linii PLL LOTRalf ManteufelWikimedia Commons

    Katastrofa na Policy 1969. Ogromna liczba ofiar i spisków

    AN-24 w PLL LOT
    AN-24 w PLL LOTRalf ManteufelWikimedia Commons

    Katastrofa pod Szczecinem 1973. Gdy umierają politycy

    Zobacz również:

      Katastrofa na Okęciu 1980. 26 sekund ciszy "Kopernika"

      Ił-62 PLL LOT
      Ił-62 PLL LOTNarodowe Archiwum Cyfrowe

      Katastrofa w Lesie Kabackim 1987. "Dobranoc! Do widzenia!"

      Katastrofa w Mirosławcu 2008. Największa tragedia lotnictwa wojskowego

      CASA C-295M o numerze bocznym 019, który rozbił się 23 stycznia 2008 roku, był jednym z najnowocześniejszych samolotów Sił Powietrznych w tamtym czasie. Do momentu wydarzeń w Mirosławcu wyleciał około 400 godzin
      CASA C-295M o numerze bocznym 019, który rozbił się 23 stycznia 2008 roku, był jednym z najnowocześniejszych samolotów Sił Powietrznych w tamtym czasie. Do momentu wydarzeń w Mirosławcu wyleciał około 400 godzinJakub Hałun/CC BY-SA 3.0Wikimedia Commons

      Zobacz również:

        Szwecja. Hotel w latarni morskiej Deutsche WelleDeutsche Welle