360-stopniowe filmy także na Facebooku

Facebook rozpoczął wojnę z YouTube'm o świat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a więc o przyszłość cyfrowej rozrywki, która może wprowadzić sporo świeżości do globalnej sieci. Chodzi tutaj o przygotowanie specjalnego odtwarzacza i wyświetlanie 360-stopniowych...

Facebook rozpoczął wojnę z YouTube'm o świat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a więc o przyszłość cyfrowej rozrywki, która może wprowadzić sporo świeżości do globalnej sieci. Chodzi tutaj o przygotowanie specjalnego odtwarzacza i wyświetlanie 360-stopniowych...

Facebook rozpoczął wojnę z YouTube'm o świat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a więc o przyszłość cyfrowej rozrywki, która może wprowadzić sporo świeżości do globalnej sieci.

Chodzi tutaj o przygotowanie specjalnego odtwarzacza i wyświetlanie 360-stopniowych, sferycznych, interaktywnych filmów, dzięki którym możemy jeszcze bardziej zanurzyć się w oglądanych przez nas scenach.

Do tego dochodzi jeszcze fakt udostępniania ich gdzie tylko nam się zapragnie. To właśnie nie podoba się YouTube, bo jego właściciele obawiają się, że nowe funkcjonalności Facebooka osłabią pozycję rynkową ich serwisu.

Reklama

Przypomnijmy, że to właśnie Facebook jest właścicielem Oculus Rift, czyli okularów przenoszących użytkownika do świata wirtualnej rzeczywistości.

Filmy na Facebooku będzie można oglądać zarówno w sposób tradycyjny, przy okazji "rozglądając się na wszystkie strony" np. przy pomocy myszki, lub właśnie wykorzystując do tego gogle VR.

Powyżej możecie zobaczyć jeden z takich, rozszerzających rzeczywistość filmów, które cieszą się coraz większą popularnością, do tego stopnia, że kilka producentów z Hollywoodu chce nakręcić pełnometrażowy film, w którym będziemy mogli śledzić akcję z dowolnej perspektywy.

Tego typu filmy powstają przy pomocy 24 kamer, rejestrujących sferyczny obraz w wysokiej rozdzielczości.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy