AI Google pokonało mistrza w go

W 1997 roku w bardzo głośnej rozgrywce opracowany przez IBM superkomputer Deep Blue pokonał szachowego arcymistrza Garriego Kasparowa, ale do dziś człowiek pozostawał niepokonany w popularnej w Azji grze go. Teraz w końcu sztuka ta udała się należącemu do Google AI AlphaGo.

W 1997 roku w bardzo głośnej rozgrywce opracowany przez IBM superkomputer Deep Blue pokonał szachowego arcymistrza Garriego Kasparowa, ale do dziś człowiek pozostawał niepokonany w popularnej w Azji grze go. Teraz w końcu sztuka ta udała się należącemu do Google AI AlphaGo.

W 1997 roku w bardzo głośnej rozgrywce opracowany przez IBM superkomputer Deep Blue pokonał szachowego arcymistrza Garriego Kasparowa, ale do dziś człowiek pozostawał niepokonany w popularnej w Azji grze go. Teraz w końcu sztuka ta udała się należącemu do Google AI AlphaGo.

Sztuczna inteligencja była w stanie nie tylko pokonać jednego z najlepszych graczy na świecie - trzykrotnego mistrza Europy Fan Huia, ale była w stanie zrobić to w wielkim stylu - człowiek przegrał rozgrywkę 5 do zera. A jest to nie lada osiągnięcie, bo gra w go jest pod względem matematycznym o wiele bardziej skomplikowana od szachów - możliwości ruchów  w każdej rozgrywce jest więcej niż atomów we wszechświecie, dlatego Google musiało przy szkoleniu swojego AI pójść inną drogą.

Reklama

Odmiennie niż szachowe AI AlphaGo nie przerabiało wszystkich możliwych ruchów i ich wyników, ale wykorzystało uczenie maszynowe "obserwując" wcześniejsze rozgrywki ludzi - łącznie 30 milionów ruchów na planszy. Na podstawie tego komputer był w stanie stworzyć zwycięskie strategie.

Teraz komputer będzie musiał zmierzyć się z mistrzem świata Lee Sedolem - pojedynek ma mieć miejsce w marcu.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy