Apple zapowiada CarPlay

Google jakiś czas temu zapowiedziało podjęcie współpracy z kilkoma producentami samochodów w celu stworzenia inteligentnych aut przyszłości. Jednak wyprzedziło je Apple prezentując właśnie swój nowy produkt nazwany CarPlay, który ma pojawić się w nowych autach Ferrari, Mercedesa, Hondy czy Hyundaia.

Google jakiś czas temu zapowiedziało podjęcie współpracy z kilkoma producentami samochodów w celu stworzenia inteligentnych aut przyszłości. Jednak wyprzedziło je Apple prezentując właśnie swój nowy produkt nazwany CarPlay, który ma pojawić się w nowych autach Ferrari, Mercedesa, Hondy czy Hyundaia.

Google jakiś czas temu w celu stworzenia inteligentnych aut przyszłości. Jednak wyprzedziło je Apple prezentując właśnie swój nowy produkt nazwany CarPlay, który ma pojawić się w nowych autach Ferrari, Mercedesa, Hondy, Hyundaia, Jaguara i Volvo, które zostaną zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Całość została od podstaw zaprojektowana z myślą o samochodach dlatego obsługiwać CarPlay można będzie na trzy sposoby: z pomocą głosu - Siri można aktywować przyciskiem koło kierownicy, dużego ekranu dotykowego lub różnych przycisków i gałek wbudowanych w deskę rozdzielczą, ale najpierw trzeba będzie oczywiście podłączyć do niego swego iPhone'a. Zgodne z nowym rozwiązaniem są modele od 5 w górę, a zatem 5, 5C i 5S.

Reklama

Oczywiście na większym ekranie korzystać będzie można z pozostałych funkcji oferowanych przez iPhone'a, a zatem słuchać muzyki czy używać nawigacji, a od początku zgodne z CarPlay mają być aplikacje takie jak Spotify czy iHeartRadio.

Apple znalazło już sporo chętnych na swoje nowe rozwiązanie, bo do producentów wymienionych na początku z czasem dołączyć mają Mitsubishi, BMW, Chevrolet, Ford, KIA, Land Rover, Nissan, Opel, Peugeot Citroen, Subaru, Suzuki i Toyota.

Na liście tej są też partnerzy wymienieni wcześniej przez Google, a zatem spodziewać się można, że w przyszłości będzie można wybrać czy będziemy chcieli nasz samochód zgodny z Androidem czy iOS.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama