Billboard, który wyświetla reklamę tylko kobietom

W Londynie testowana jest właśnie nowa forma reklamy ulicznej. Na popularnej Oxford Street na West Endzie pojawił się billboard, który wykorzystuje kamerę o wysokiej rozdzielczości do skanowania twarzy przechodniów. Na tej podstawie identyfikuje on płeć odbiorcy i wyświetla reklamy tylko kobietom.

W Londynie testowana jest właśnie nowa forma reklamy ulicznej. Na popularnej Oxford Street na West Endzie pojawił się billboard, który wykorzystuje kamerę o wysokiej rozdzielczości do skanowania twarzy przechodniów. Na tej podstawie identyfikuje on płeć odbiorcy i wyświetla reklamy tylko kobietom.

W Londynie testowana jest właśnie nowa forma reklamy ulicznej. Na popularnej Oxford Street na West Endzie pojawił się billboard, który wykorzystuje kamerę o wysokiej rozdzielczości do skanowania twarzy przechodniów. Na tej podstawie identyfikuje on płeć odbiorcy i wyświetla reklamy tylko kobietom.

System może się podobno pochwalić 90% skutecznością w rozpoznawaniu płci, co na ulicy nie jest łatwe, jako że ludzie ciągle się poruszają i często mają częściowo zakryte twarze.

Reklama przygotowana została przez organizację not-for-profit Plan UK - która pomaga dzieciom w krajach trzeciego świata. Przechodzące kobiety mogą obejrzeć pełne wideo zatytułowane "Because I'm a Girl" (ponieważ jestem dziewczyną), które promuje sponsorowanie edukacji wśród najbiedniejszych dziewcząt z krajów rozwijających się. Mężczyźni z kolei mogą zobaczyć tylko i wyłącznie adres strony internetowej Plan UK.

Reklama

Tutaj jeszcze dłuższa wersja spotu reklamowego Plan UK:

Celem reklamy jest pokazanie mężczyznom choć przez chwilę, jak to jest gdy obiera się im coś.

Kosztujący 30 tysięcy funtów banner będzie wisiał na Oxford Street przez dwa tygodnie. Organizacja pragnie zebrać w ciągu najbliższych czterech miesięcy w ten sposób ćwierć miliona funtów.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy